Avatar billede f5 Nybegynder
11. januar 2007 - 11:46 Der er 2 kommentarer

Flash til nettet og fladskærm - hjælp

Hej,
Jeg skal lave en animation som skal vises på en hjemme side og på en fladskærm i en reception (ingen interaktion - kun animation). Jeg vil meget gerne undersøge det INDEN jeg går i gang.
Er der nogen som har nogle erfaringer?

Hvordan for jeg flashen vist på tv'et?

Skal jeg lave animationen to gange, eller tro i det er muligt at "skalere og eksportere" en animation i to verison?

Selvfølgelig hvis der er nogen som kender andre problemer vil jeg meget gerne høre...

VH
Michael
Avatar billede kochen Nybegynder
11. januar 2007 - 23:25 #1
Hvis du har lavet din grafik i vector behøver du ikke at lave 2 versioner, dette kan skaleres uden at ødelægge grafikken, men er det derimod jpeg/gif/png grafik, bør du nok overveje at lave 2 forskellige. en i lav opløsning til web og en i høj opløsning til tv'et.... blive nok nedtur at se et web-optimeret banner på en fladskærm på 30-40 tommer.

Teknisk er det ok at lave et flash banner til en fladskærm, Pixelratio på skærmen kan dog komme til at trække lidt i selve billedet, da fladskærmen sandsyneligvis viser billedet i PAL og ikke i Square pixel som på en computerskærm. På godt dansk betyder det at en Squarepixel på en pc-skærm er lige lang på alle sider, hvorimod PAL formatet er en smule aflangt.
Avatar billede f5 Nybegynder
12. januar 2007 - 09:25 #2
Jeg vil netop lave det hele i vektor så jeg kan lave to versioner.
Men jeg er ret meget i tvivl omeksporteringsdelen.

Skal jeg ikke eksportere min swf som mov for at kunne konvertere den til et format som jeg kan brænde på en DVD? For så er der jo en helt ny række begrænsninger - specielt at jeg ikke akn bruge nestet movieclips...?

Michael