Avatar billede sejrskilde Nybegynder
11. januar 2007 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låse IE på firmaets hjemmeside og låse alt andet

Jeg skulle gerne have min bærbare pc med på messe og har i den forbindelse brug for at kunne låse computeren til kun at have IE åben og kun på firmaets hjemmeside.

Med andre ord skal alt andet låses. Er det muligt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 10:10 #1
Funktioner->Internet Indstillinger->Sikkerhed. Der kan du lave regler for hvad der må besøges med Internet Explorer.

Og vil mene du kan starte internet explorer op, trykke CTRL+ALT+DEL og afslutte Explorer.exe, så det kun er Internet Explorer der er oppe.
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
11. januar 2007 - 11:07 #2
Findes der ikke et program man kan hente/køb som gør at man skal indtaste sit password og at åbne/lukke computeren og komme væk fra programmer.

Problemet med ovenstående løsning er at en bruger som kender lidt til Windows selv kan finde explorer og starte jobbet op igen og så arbejde videre i alle programmerne
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 11:30 #3
Der findes programmer der kan lukke for adgangen til "Denne computer", "Kør i startmenuen" osv. Så det ikke vil være muligt for bruger at "ødelægge" nogen ting.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 11:32 #4
http://www.softpedia.com/get/Security/Lockdown/Lock-MyComputer.shtml

Bare et eksempel, det er godt nok kun en trial, men det er vel fint nok hvis det kun er for et par dage til en messe?

Der findes massere af sådan nogle programmer på nettet
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
11. januar 2007 - 11:56 #5
Mange tak. Kan du ikke oprette et svar så du kan få point
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 11:56 #6
jo da :)