Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
10. januar 2007 - 23:23 Der er 16 kommentarer

mail for all-fear.dk loops back to myself

Hejsa, har installeret debian 3.1r4 stable
Har så installeret qmail, vpopmail, og sat qmailadmin, og webmail op,, men når jeg vil sende en mail til mig selv for at teste får jeg denne besked lige tilbage :

This is the Postfix program at host backup-mx.post.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<postmaster@all-fear.dk>: mail for all-fear.dk loops back to myself

hvad betyder det lige ??
Jeg har tdc kabelnet, og har brugt deres mx backup server, som de siger man skal hvis man vil have egen mail server.
Bruger gratisdns.dk også.

Håber i kan hjælpe lidt til her.
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
11. januar 2007 - 08:25 #1
fik lidt styr på det igår, det var mig der havde lavet bøvl i dns records, men nu er de sat rigtigt op, men så forsvinder mine mails bare, kan jeg ikke lige forstå ??
Avatar billede mfalck Praktikant
11. januar 2007 - 20:15 #2
hm . hvad siger mailloggen - kan du se om du modtager mails eller ej ?
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
12. januar 2007 - 09:33 #3
maillog siger faktisk intet,, der står intet on den kommer ind eller noget, det fårstår jeg ikke rigtigt, har aldrig haft det problem før, så jeg er helt lost
Avatar billede mfalck Praktikant
12. januar 2007 - 10:16 #4
kommer der slet ikke noget i mailloggen ? kan du telnette til port 25 på maskinen - det kan jo være at der er en fejl i postfix så den ikke starter korrekt op (hvis man har fået lavet en fejl i opsætningen så skriver den nogen gange noget i stil med "throtteling").
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
13. januar 2007 - 10:45 #5
Trying xxx.xxx.xxx.xxx...
Connected to 83.89.106.84.
Escape character is '^]'.
220 all-fear.dk ESMTP

det kunne jeg godt fra selve pcen af, så qmail må da køre
Avatar billede mfalck Praktikant
13. januar 2007 - 14:50 #6
kan du se noget i mailloggen (ligger i /var/log/maillog eller /var/log/mail.log)
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
13. januar 2007 - 18:19 #7
/var/log/mail.log :
Jan 12 08:28:52 all-fear imapd: Connection, ip=[::ffff:69.28.133.97]
Jan 12 08:28:53 all-fear imapd: Disconnected, ip=[::ffff:69.28.133.97], time=1

det er det eneste der står, hmmm
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
14. januar 2007 - 20:59 #8
nu installere jeg det hele forefra,, så må det da virke :-)
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
14. januar 2007 - 23:54 #9
hmm,, nu går det vist helt galt, nu kan jeg ikke telnette til 110, får connection refused, og ikke nogen log fejl,, ved i lige hvor pop loggen ligger henne,, kan ikek finde den nogen steder
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
14. januar 2007 - 23:55 #10
server:~# telnet localhost 110
Trying 127.0.0.1...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
Avatar billede mfalck Praktikant
15. januar 2007 - 08:13 #11
ok - hvad har du installeret som pop3/imap server ?
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
15. januar 2007 - 13:08 #12
Jeg har fulgt denne guide, og det har altid virket,, derfor jeg ikke forstår det :

http://www.shupp.org/toaster/

ved godt der er delte meninger om at bruge sådanne,, men det ændre jo ikke på at det plejer at virke hehe :-)
Avatar billede mfalck Praktikant
15. januar 2007 - 22:56 #13
umiddelbart ville mit gæt være at qmail-pop3 mangler eller ikke er startet ?
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
15. januar 2007 - 23:20 #14
nu har jeg igen installeret det hele,, og er næsten samme sted som i starten,, mine mails forsvinder, dem jeg prøver at sende til den nye mail server.

kan nu telnette på 25,110 og 143, kan også logge ind via webmail og sende en mail til mig selv, og kan logge ind via qmailadmin, virker også som det skal, men får bare ikke nogen mails udefra,,
Avatar billede mfalck Praktikant
15. januar 2007 - 23:21 #15
ok - hvem har du som internetudbyder ? kan du telnette til port 25 "udefra" (dvs den offentlige ip)?
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
16. januar 2007 - 08:08 #16
Nej jeg kan ikke telnette på port 25 udefra, det hart tdc lukket for,, men så er det de siger at man skal bruge deres mx backup server, hvis man vil have egen mail server, men det virker da vist ikke for godt hva......