Avatar billede dionysios Nybegynder
10. januar 2007 - 21:49 Der er 7 kommentarer

Norten Antivirus - ccevtmgr.exe og SPBBCSvc.exe

Hej

Da jeg tændte min computer her til aften efter arbejde har jeg haft 2 processer som har taget alt min CPU kræft. Den ene hedder ccevtmgr.exe den anden SPBBCSvc.exe. Jeg har læst mig frem til, at det har noget med norton antivirus og at man helst ikke må stoppe dem.

Jeg har nu ladet dem køre i en times tid nu, da jeg regnet med at de vil gå væk af sig selv, men det har de ikke gjordt endnu. Nogen ide om hvor lang tid de skal stå og køre eller om hvordan jeg eventuelt stoppe dem. Har prøvet at stoppe processen men den siger adgang nægtet.

På forhånd tak

Dionysios.dk
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. januar 2007 - 23:45 #1
Prøv at genstarte din pc - virker det ikke, og du er sikker på det er Norton der driller, så afinstaller/geninstaller den - hvis du har en cd til det brug.
Avatar billede bagoni Nybegynder
11. januar 2007 - 08:03 #2
norton antivirus.

puuuha  det skal du ikke bruge det er ikke så godt. kender en del der har store problemer med det program.
kan de fårste 10 free antivirus programmer der er mere sikker

( kommer den med en fejl) ?? eller er det noget du selv går ind og ser ?
Avatar billede dionysios Nybegynder
11. januar 2007 - 09:35 #3
Har brugt det så længe jeg kan huske. Har aldrig haft problemer med det før. Det er bare nu den giver problemer.

Den kommer ikke med nogen fejl. Når jeg starter windows op står den bare med det samme og tager min CPU kræft.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. januar 2007 - 09:54 #4
Har heller ikke problemer med min Norton 2006, men har haft vrøvl med 2004 udgaven - hvor jeg tilsidst måtte geninstallere den, det var opdateringer den ikke ville hente.
Avatar billede dionysios Nybegynder
11. januar 2007 - 10:19 #5
Tror faktisk det kan have noget med opdateringerne at gøre måske skulle jeg prøve at geninstaller som du skriver...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. januar 2007 - 10:26 #6
Når du sætter cden i får du en mulighed for at slette alt norton, inden du påbegynder geninstallering. Var det måske en god ide at rense op på din pc efter afinstalleringen med CCleaner - kør gerne problemer flere gange.

http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
11. januar 2007 - 10:37 #7
Fra min 'samling' ->
Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

Derefter de små trix herfra -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm

samt RegCleaner ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer] ...)

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...