Avatar billede Lasse Novice
10. januar 2007 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C# 3.0 og VS2005, er det muligt?

Jeg vil meget gerne tage brug af C# 3.0 compileren i mit VS 2005. Det skyldes primaert "method extensions". Er det muligt at fortaelle VS 2005 at den skal bruge C# 3.0 istedet for C# 2.0?

Et lille side spg. Kan "method extensions" ogsaa vaere statiske? F.eks. saaledes at jeg kan skrive:

System.IO.Directory.CreateDirectoryTree(path);
Avatar billede zepton Nybegynder
11. januar 2007 - 12:53 #1
C# 3.0 er ikke "ude" endnu. Det kommer sammen med Visual Studio “Orcas”, der gerne skulle komme i løbet af i år. Du kan finde mere om det her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/vcsharp/aa336745.aspx
Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2007 - 17:19 #2
Dough!

Jeg troede at c# ville vaere med i .NET framework 3 som jo ER kommet ud. Det virkede jo rent naturligt eftersom jeg troede versionerne fulgtes ad. Naa, et svar => point.
Avatar billede zepton Nybegynder
11. januar 2007 - 19:25 #3
svar ;)
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2007 - 00:09 #4
Ja, MS smed det vist også kun ud for at få folk til at upgrade ... og netop for at få folk til at tro at der er kommet meget nyt i det ... men nej ... :-p Nogle har de i hvert fald snyt ... jeg troede også der var kommet nyt i det .....

// ouT
Avatar billede burla Nybegynder
12. januar 2007 - 01:49 #5
Der er da kommet en del nyt i .Net 3. I hvert fald set med brugergrænse flade øjne. Der skal de jo til at programmeres i XAML og der skal anvendes styles i stedet for når man designer. Og så kan man lave en masse fancy ting med story boards og animationer af komponenter.
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2007 - 15:04 #6
ja, men stadig lidt misvisende ...

// ouT