Avatar billede martin181 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

er det muligt at skippe e-mailadresse med fejle ved afsendelse

Hejsa,

jeg skal have sendt en masse emails ud til nogle brugere - jeg får automatisk genereret den streng indeholdende alle de emailadresser, som jeg skal sende til og så paster jeg bare den ind i bcc feltet...

mit problem er at der er en, eller flere, adresser med fejl i - og da min liste fylder 5 sider i word vil jeg gerne slippe for at gennemsøge listen manuelt...

så spørgsmålet er...

kan man i outlook sætte det op, så man kan skippe dem, hvor der er fejl og bare sende resten ud?
Avatar billede skrog Nybegynder
10. januar 2007 - 21:54 #1
Det korte svar vil være Nej.
Outlook aner ikke om det er en gyldig email adresse, selvom en bruger ikke eksistere på en server (domæne) kan servere godt modtage mailen for at afvise den og sende retur.

Men hvad er det for fejl der er i email adresserne & er modtagerne lokale brugere på exchange eller??
Avatar billede martin181 Nybegynder
10. januar 2007 - 21:57 #2
det er ikke så meget om det er en gyldig adresse - mere om formatet er rigtigt...

navn@domæne.noget - altså om der er @ i - om der er . og noget efter .'et...

det er brugere ude i verdenen, som skal modtage mails fra os...men outlook vil ikke sende hvis der er fejl i bare en enkelt af adresserne, når disse er samlet i samme felt... så jeg afviser lige dit svar i første omgang...
Avatar billede skrog Nybegynder
10. januar 2007 - 22:36 #3
svaret på dit spørgmål er stadig nej - man kan ikke sætte outlook op til at sende mailen hvis mail adressen er invalid.

Jeg vil forslå dig at sortere listen eller benytte et andet mail program som f.eks. blat http://www.blat.net/
Avatar billede martin181 Nybegynder
11. januar 2007 - 00:15 #4
okay - havde håbet at svaret var ja, men så må jeg igang på anden vis...