Avatar billede mrlaw Nybegynder
09. januar 2007 - 21:34 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke installere xp

Hej jeg kan ikke geninstallere min xp, når jeg booter fra cdén starter den installationen op, og der står starter windows installation, men derfra går den istå.
er der nogen der kan være behælpelig med dette forhåbentligt lille problem.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 21:41 #1
hvor lang tid har du ladet den stå der ?
det lyder som et punkt i installationen hvor den kan ske og søge efter hardware.
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2007 - 21:42 #2
Kører du med SATA disk ?

Udfører du det sådan ?:
Formatering / nyinstallation af Windows xp:

Din bios skal stå til at være first boot device på cd rom drevet .  For at komme ind i BIOS, tryk på ”Del”knappen under opstart – gå ind under menu "Advanced Setup” og vælg cd-rom som 1.boot device. Tryk herefter på ”F10” for at gemme/save dine indstillinger i bios.
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios, kan du hente 6 stk. bootdisketter til Windows Xp.
1: Nu skulle du kunne boote op på din Windows XP cd (Husk at trykke på en tast, når dette vises på skærmen)
    OBS: Når skærmen skifter fra Sort til Blå farve, skal du trykke på F6, hvis du skal installere SATA driver.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.  (vælg Normal formatering, vælg IKKE hurtig formatering)

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
eller her, kør nedad siden til Windows XP Service Pack 2:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2007 - 21:42 #3
Hvis overstånede ikke virker..
prøv at fjern overflødigt hardware, som feks. netkort.
Har du fek. haft virus, er det bedst du formatere 1.
xp- installetion.-> http://www.riversen.dk/flash/winxp_install/install.php
Avatar billede mrlaw Nybegynder
09. januar 2007 - 21:57 #4
Jeg har ladet den stå der alt fra 2 - 10 min det ser bare ud som om den går kold.

det med om jeg kører SATA disk ved jeg, hvordan finder jeg ud af det ??

og ja jeg har haft virus, så hvordan formaterer jeg 1.xp- installetion hvis jeg nu ikke kan får jeres anden løsning til at virke ??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2007 - 22:03 #5
jeg ville hente en bootdiskette, og formatre vis f-disk, eller killdisk.
http://www.bootdisk.com/
http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
http://www.killdisk.com/
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2007 - 07:34 #6
hvis den står i 10 min uden at der sker mere, så er problemet ikke, at den skulle søge efter hardware.

hvor i den rækkefølge som haverslev har stillet op, går installationen i stå ?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:42 #7
finder du ud af noget ?
Avatar billede den33 Nybegynder
12. januar 2007 - 11:11 #8
Avatar billede mrlaw Nybegynder
13. januar 2007 - 23:43 #9
sorry ! arbejde tar sku for meget af ens fritid !!

Nå.... den går i stå lige fra starten. når den starter op kan jeg vælge imellem windows xp eller windows xp installation, hvis jeg vælger sidst nævnte "popper den over i den blå skærm hvor der står windows installation i toppen og så sker der ikke videre
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. januar 2007 - 15:09 #10
det er måske et hardware problem..??

Ram, psu..måske.?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 15:18 #11
prøv at pille netkort ud.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. januar 2007 - 13:29 #12
smider et svar..O)
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2007 - 14:07 #13
Et svar herfra også ;o)