Avatar billede _anden_ Nybegynder
09. januar 2007 - 16:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

HP ML110 G4 Server - Problemer med installation

Hej Eksperter

Jeg sidder her med et problem. Jeg prøver at installerer en Windows 2003 Server standard edition på en HP ML110 G4 Server.

Selve installationen går fint nok, den installere SATA/RAID driver, den formatere disken, den installere på disken osv. alt går fint.

Men så når selve hovedparten af installationen er færdig og maskinen skal til at starte op for første gang, så for jeg kun lige vist Windows 2003 logoet, og bang ”BLÅ SKÆRM” og maskinen genstarter med det samme.

Jeg har prøvet at stoppe maskinen, når den modtager det blå skærmbillede, men uden held, og det går så hurtigt at jeg heller ikke kan nå at aflæse fejlkoden.

Kunne måske være et driver problem, men er ikke sikker, og har da også prøvet de forskellige drivere fra HP´s hjemmeside, men uden held.

Jeg har også prøvet at installere en Windows XP PRO på maskine, men stadig sammen fejl.

Og sidst men ikke mindst har jeg også prøvet at installere på en anden identisk server, men stadig samme problem. (har 3 stk. af de samme servere)

Så selvom der nok ikke er meget hjælp jeg kan få, med de få informationer, så er jeg åben over for alle forslag.

Driverne jeg bruger hedder:

iastor    9 KB Sikkerhedskatalog
iastor    6 KB Installationsoplysning
iastor  242 KB Systemfil
iaahci    9 KB Sikkerhedskatalog
iaahci    6 KB Installationsoplysning
license  12 KB Tekstdokument
readme    44 KB tekstdokument
txtsetup  4 KB OEM File
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 17:14 #1
prøv at trykke break og se om du kan se hvad bsod skriver !
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. januar 2007 - 17:16 #2
tryk f8 under opstart og slå automatisk genstart fra.
Avatar billede _anden_ Nybegynder
10. januar 2007 - 09:02 #3
Jeg har prøvet at trykke på "Pause/Break" men den genstarter alligevel. Har prøvet rigtig mange gange.

Ang. med at trykke på F8, så er det ikke en mulighed på denne server type. Jeg har 3 muligheder:
1. F7  - Valg af hvilke endhed man vil boote på
2. F10 - Kommer i BIOS configuration
3. F11 - PXE Boot
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2007 - 10:07 #4
Tryk lige F8 alligevel, Garanterer at det vil virke.
start med at trykke F8 lige ved opstart, og fortsæt til du får en valgmenu !
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:43 #5
Kom du ind i valgmenuen ?  eller er du gået i KOMA ?
Avatar billede _anden_ Nybegynder
12. januar 2007 - 10:51 #6
Jeg prøvede at trykke F8 lige fra jeg tæender maskinen, men intet sker.

Har snakket med HP Support, de siger at man skal invistere i et bestemt USB floppy drev, som skal bruges under installationen, så det har jeg så bestiltm, og det kommer i dag med posten.

Så må vi se og fejlen forsvinder, eller om det er en "AND" fra HP´s side :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 10:53 #7
Hmm....  glæder til at høre hvordan det ender !
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 10:54 #8
det er noget sludder fra deres side !, det er kun for at du skal købe noget du ikke har brug for!

F8 virker, du trykker bare ikek på det rette tidspunkt ;) (F8 delen er nemlig en del af windows, og vil derfor virke på alle maskiner der har windows installeret (fra win2000 og frem ihvertfald, kna ikke huske om det også var sådan på 9X kernet, og NT3.x/4.x)
Avatar billede _anden_ Nybegynder
12. januar 2007 - 10:58 #9
Ja jeg ved godt man kan trykke F8 ved opstart af systemet, hvor man kan vælge "Opstart i fejlsikret tilstand" mm. er det i den menu, du mener der et punkt hvor jeg kan fjerne automatisk genstart?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 11:02 #10
ja det er det (ps hvad var var årsagen til hp sagde du skulle bruge et USB floppydrev og til hvad ?)
Avatar billede _anden_ Nybegynder
12. januar 2007 - 11:34 #11
Det er en lidt længer historie…

Jeg har kæmpet lidt maskinen prøvet nogle forskellige ting, nu hvor der ikke er floppy drev med i maskinen.

- Jeg har formateret en USB stik, så den fungerer som et floppy drev, men når installation skal bruge driveren for anden gang, så kan den ikke finde USB stikken. Så den løsning virkede ikke

- Så har jeg slip stremet driverne ned på en windows CD og brugt den, og den virker også fint, indtil at systemet skal starte op igen, så modtager jeg så den berømte blå skærm.

HP påstår så at det er et driver problem, og at det evt. kan være et problem med at driveren ikke bliver indlæst korrekt, og derfor opfordre til at jeg skal prøve at bruge det USB floppy drev, som maskinen understøtter.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 11:54 #12
hvordan har du lavet den cd ? et rigtig nemt og godt værktøj til dette er nlite fra nliteos.com
Avatar billede _anden_ Nybegynder
12. januar 2007 - 12:52 #13
Så er der nyt i sagen.

Floppy USB drevet har udført miraklet, og maskinen er nu oppe og kører:-)

Så hvem af jer er point jæger herinde :-) Så jeg kan slutter den her tråd ordentlig af :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 12:54 #14
hvad var fejlen ?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 14:09 #15
det er vist kun niels der er kommet med en mulig løsning.
Avatar billede _anden_ Nybegynder
12. januar 2007 - 14:40 #16
Det har været en driver fejl, men ikke en fejl i forbindelse med valg af driver, da jeg har brugt den samme driver hele vejen igennem det her forløb.

Jeg kunne jo se disken / diskene når jeg loadede driverne fra USB stik, eller fra andre USB floppy drevs, men hver gang installationen var færdig og skulle boote for første gang, så fik jeg den blå skærm.

Nu har jeg brugt HP´s USB floppy drev, men samme diskette som jeg brugte med de andre floppy drev og nu virker det.

Så HP er nok dem der kan forklare hvad forskellen er og dog ikke alligevel, for da jeg spurgte dem hvad forskellen var, så fik jeg aldrig et konkret svar.
Avatar billede _anden_ Nybegynder
16. februar 2007 - 10:16 #17
ikke nogen som gad have pont?