Avatar billede autolog Novice
09. januar 2007 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre opløsning på en jpg fil

Hej alle

Jeg skal eksportere en til en jpg fil i InDesign. Den nuværende opløsning er 72 dpi - hvordan ændrer jeg dette til 300?
Avatar billede oconradsen Nybegynder
09. januar 2007 - 15:27 #1
Hej
Nu kender jeg ikke InDesign eller ved helt hvad du vil, men for mig at se er det
ikke muligt at gå op fra 72 DPI til 300 DPI, det giver ikke mening!
Du kan ikke øge opløsningen - du kan ikke forbedre billedet med noget der ikke er der - hvorfor skulle man så købe gode kameraer :-O) - Nå, men det du kan er , at extrapolere elementer og så genere information, eller du kan komprimere et billede,
Det du muligvis er ude efter er simpelthen at "resize" dit image ?
der er nok en Image / rezise option i dit program.
Avatar billede autolog Novice
09. januar 2007 - 15:32 #2
Dokumentet er lavet i Indesign og er derfor som udgangspunkt 300 dpi. Problemet opstår når jeg kun kan gemme i 72 dpi i jpg format.
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
09. januar 2007 - 21:40 #3
En omvej er at eksportere til PDF, åbne den i PS i 300dpi, og så gemme som jpg.

Noget helt andet er hvad du skal med en jpg i 300dpi fra indesign, men det må du jo om ;o)
Avatar billede autolog Novice
10. januar 2007 - 09:19 #4
rolfflagoni - sender du svar!
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
10. januar 2007 - 11:15 #5
oki

Rolf