Avatar billede aiglon Nybegynder
08. januar 2007 - 19:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere to grafikkort under Windows Vista

Jeg har en PC med Windows Vista. Jeg vil gerne bruge to skærme. Jeg tror, det kan lade sig gøre med mit NVIDIA GeForce 6600 grafikkort, fordi det har to udgange: DVI og VGA. Men jeg vil hellere prøve at installere to grafikkort. Og det kan jeg ikke finde ud af. Kan nogen hjælpe?

Det ene grafikkort skal være GeForce 6600, og det andet skal være PC'ens indbyggede VIA/S3G UniChrome Pro IGP.

Problemet er, at det indbyggede VIA-kort slet ikke bliver fundet, når GeForce-kortet sidder i. Jeg har prøvet at fjerne GeForce, og så bliver VIA fundet. Men når GeForce sættes tilbage, forsvinder VIA og kan ikke findes i hardware-konfig.

Så vidt jeg kan forstå, kan man kun køre flere grafikkort med Vista, hvis alle kort har Vista-drivere:
http://www.microsoft.com/whdc/device/display/multimonVista.mspx

Der var ikke nogen dedikeret Vista-driver til det indbyggede VIA-grafikkort, så jeg prøvede at installere en generisk grafikkort-driver, som jeg mener er Vista. Men det virkede heller ikke.

Kan nogen hjælpe? Mange tak!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. januar 2007 - 19:46 #1
du skal nok bruge en andet grafikkort, som feks. et pci.
Avatar billede aiglon Nybegynder
08. januar 2007 - 20:39 #2
Men ifølge den artikel, jeg har linket til, skulle bustypen (PCI, AGP o.s.v.) være uden betydning.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. januar 2007 - 21:15 #3
citat...The key point to remember is that all "n" graphics adapters use a single graphics driver.
-slut-

der står kke noget om, at man kan bruge onboard+1 alm., el. 2 forskellige kort.(drivere)
Avatar billede skitz Nybegynder
08. januar 2007 - 23:09 #4
Hvis du læser hele artiklen finder du svaret...

"If multiple graphics adapters are present in a system, all of them must use the same WDDM driver. If there are two graphics adapters with WDDM drivers from two different manufacturers, then Windows will disable one of them. The VGA adapter will be enabled, and the second device will be disabled"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. januar 2007 - 23:13 #5
...troede jeg havde slået det fast..O)
Avatar billede aiglon Nybegynder
08. januar 2007 - 23:27 #6
Rigtigt, jeg havde overset det. Jeg troede, at man godt kunne bruge forskellige drivere, bare alle drivere var Vista. Men man skal åbenbart bruge én og samme driver. Det er jo godt at vide. Mit onboard grafikkort har dermed udelukket sig selv. Jeg må køre begge skærme på GeForce kortet. Og det fungerer også fint med hhv. DVI- og VGA. Mange tak for at have ledt mit blik til det rigtige sted i artiklen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. januar 2007 - 23:30 #7
så lidt.
Tak for point.!