Avatar billede kshexcel Nybegynder
08. januar 2007 - 18:15 Der er 4 kommentarer

Videre spørgsmål til "makro - fil skal gemme automatisk til txt

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål, vedrørende "Makro - fil skal gemme automatisk til txt.fil", som fungerer fint. Det eneste problem jeg har er, at beløb gemmes som UK-format i mit txt.fil, dvs. der er punktum i decimal i stedet for komma. Det nytter ikke, at jeg retter formatet i cellerne, inden jeg gemmer som txt.fil.

Jeg skal indlæse filen i SAP, og ønsker DK-format med komma i decimaltegn. Hvordan kan jeg rette til dette format i min txt.fil?
Avatar billede kabbak Professor
08. januar 2007 - 18:20 #1
Dosfiler er altid i UK format, kan du ikke lave om ved indlæsning,( nb. kender ikke SAP)
Avatar billede kshexcel Nybegynder
09. januar 2007 - 09:22 #2
kabbak, hvordan kan det så være, at når jeg så gemmer den som en almindelig txt.fil, at den ikke ændrer formatet men fungerer fint.
Avatar billede kabbak Professor
09. januar 2007 - 09:30 #3
Kan du så ikke gemme den som tekstfil og så eventuelt omdøbe filtypen, hvis det er nødvendig.

Det kan gøres via makroen der gemmer
Avatar billede kshexcel Nybegynder
09. januar 2007 - 20:58 #4
Jeg har anvendt nedenstående og forsøgt at ændre xlTextMSDOS til xlTextWindows, xlUnicodeText og endelig xlText men formatet ændres ikke i txt.filen, hvilket jeg synes er mærkeligt.

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="P:\46255B\3_Pdoc\DATA\Rapportpakker\" & Range("a2").Value, FileFormat:=xlTextMSDOS, _
  Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
  CreateBackup:=False