Avatar billede lars36 Nybegynder
08. januar 2007 - 15:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Faktura nr. på rapport

Hej

jeg arbejder stadig på min medlemsdatabase og jeg er støt ind i et problem. jeg laver en medlems faktura i en rapport og den fungerer godt, men jeg skal have et entydelig faktura nummer på.
Da rapporten er stykket sammen af flere ordre og perioder i en forespørgsel og kan jeg ikke bruge ordreid nummer.

Ligeledes skal nummeret også starte ved feks. 100000 og tælle op efter for hver faktura, er der nogen der har en ide omkring hvordan jeg gør dette...??
Avatar billede mugs Novice
08. januar 2007 - 16:42 #1
I tabellen kan du sætte en valideringsregel der siger, at fakturanr. skal være > 100000.

I forespørgslen der ligger til grund for rapporten, kan du indsætte et udtryk således i en ny tom kolonne:

Udtryk1:[felt med ordrenr]&[periode]

Dette udtryk kan du så bruge i rapporten som fakturanr.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 08:22 #2
Du kunne lave et autogeneret idnr. og så i din brug af dette nummer lægge 100000 til!~)
Avatar billede lars36 Nybegynder
09. januar 2007 - 08:35 #3
Hej spg

Hvor og hvordan laver jeg et autogenereret idnr, det lyder som løsningen....
kan jeg gøre det i selve rapporten eller i forspørgslen..??
Avatar billede ffsoft Praktikant
09. januar 2007 - 11:02 #4
Lav en tabel der kun indeholder 1 felt

tblFaktura
  FakturaNummer

Når du danner en rapport (faktura) henter du det nummeret fra tabellen
lægger 1 til , det er det nye fakturanummer. Opdater tabellen med dette
nummer og den er klar til næste faktura.
Første nummer kan så være 100000
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 10:49 #5
I din tabel laver du et felt, som hedder idnr og sætter det som et autogeneret nummer. Når du så bruger feltet i en forespørgsel eller i et felt på en formular, så skriver du bare =[idnr]+100000 i et formularfelt/rapportfelt og eks. Mnr: [idnr]+100000 i en forespørgsel...

og undskyld jeg havde glemt alt om dette spm!~)