Avatar billede wix Nybegynder
08. januar 2007 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er RAM bagudkompatibelt mht. hastighed?

Min maskines specifikation siger at den er designet til DDR 266MHz (PC2100). Kan jeg så installerer noget 333/400MHz unden det giver en dårligere ydelse eller fejl. (PC2700/PC3200). Motherboard'et er et Intel med 845 chipset.
Mvh.,
Chr.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. januar 2007 - 09:23 #1
Kan man sagtens, blot det er samme sokkel type og samme type (DDR, DDR2, etc).

De vil dog kun opnå den hastighed som bundkortet kan klare.
Avatar billede nobob Nybegynder
08. januar 2007 - 11:36 #2
Har haft problemer med DDR2, smed 2x 512mb 800MHz ram på mit P5NSLI det kunne det slet ikke starte med, på nogen måde... SORT SKÆRM. Så smed jeg 2x512 mb 667 MHz på, og så spillede det. Har dog aldrig haft problemer med DDR"1", så det burde ikke være noget problem.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. januar 2007 - 11:42 #3
Lige nøjagtigt med DDR2 kan der være forskel på hvilken Volt de kører med. Der skal modulet også være matchet med bundkortet. Du er nødt til at se i dokumentation for at vide hvilken spænding der skal bruges.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 11:47 #4
Urelevant når det er DDR opretter skal bruge :D

Man skal ikke tjekke spænding på bundkortet/RAM inden man erhverver sig DDR II RAM til DDR II kompitabel bundkort. Har samlet uhyggelig mange maskiner med dette, og ikke én gang har der været problemer med volt/spænding
Avatar billede nobob Nybegynder
10. januar 2007 - 10:56 #5
Syns da det er meget godt man lige for sådan noget op at vende, når det er på banen... Men tror nu heller ikke det er pga. spændingen, tror mere det var boardet der ikke kunne clocke ned af sig selv.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 11:25 #6
feedback ??
Avatar billede wix Nybegynder
12. januar 2007 - 17:52 #7
Det virker!!