Avatar billede timothy Nybegynder
07. januar 2007 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny computer hvor foregår det?

Hej
Jeg skal have en ny maskine og har tænkt mig at købe en der er samlet. Jeg skal dog have mulighed for at konfigurere en del.
Indtil videre har jeg kigget på dell.dk og fcomputer.dk.

Nogle der kender STEDET?
Det må meget gerne være uden styresystem

(hvis det hjælper havde jeg tænkt mig noget ala nedenstående)
Komponenter
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core-processor 5000+
Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 including Media
Collect & Return, kun 1 års service
Uden skærm
2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
16x dvd +/-rw-drev
256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache-grafikkort
Avatar billede timothy Nybegynder
07. januar 2007 - 22:30 #1
Og så lige.... ovenstående koster 6.290,00 hos dell (og ca 7,5k hos fcomputer)
Avatar billede simlau Nybegynder
08. januar 2007 - 08:26 #2
Det billigste sted er topdata, lige i øjeblikket, hvis du ikke vil samle selv.

Desuden vil jeg anbefale dig på det kraftigste at købe et intel core 2 duo system da de nye intel processer er væsentligt bedre end AMD's x2 processer.

Du vil få en meget bedre computer hvis du vil give imellem 6-7000 kr.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=3472&sub=290&page=1

En helt stille og meget stærk computer.
Avatar billede lzs Nybegynder
08. januar 2007 - 10:31 #3
timothy skal du bruge computeren til at spille på? for så dur den du selv har fundet overhovedet ikke. den simlau har fundet ser meget bedre ud :P
Avatar billede simlau Nybegynder
08. januar 2007 - 11:00 #4
Jeg vil sige den er bedre på alle punkter også på prisen..
Avatar billede timothy Nybegynder
09. januar 2007 - 22:06 #5
Tak for de prompte svar.
Er ikke helt enig i den er så meget bedre, men vil ikke starte en intel/amd religionskrig

Og så til det helt dumme spørgsmål
Hvordan giver jeg så jer jeres point?

- Tim
Avatar billede lzs Nybegynder
09. januar 2007 - 22:58 #6
Det er nu ikke kun på processoren den er overlegen det er især mht grafikken :P
For at give point skal du bede den/de du synes fortjener point om at lægge et svar og derefter kan du godtage deres svar ved at markerer navnet og acceptere.
Avatar billede timothy Nybegynder
09. januar 2007 - 23:17 #7
Kan i to så ikke komme med et svar, så skal i få skal i :-)
Avatar billede simlau Nybegynder
10. januar 2007 - 08:23 #8
Held og lykke køb af computer...
Avatar billede lzs Nybegynder
10. januar 2007 - 09:33 #9
jamen her er da et svar, håber du finder noget du kan bruge.