Avatar billede odajensen Nybegynder
07. januar 2007 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Findes der et bedre gratis online konference værktøj end Skype

... hvor 3 - 5 personer kan tale sammen?

Det skal bare virke og være hurtigt.

Jeg har tidligere anvendt Skype til gruppearbejde i forbindelse med opgaveskrivning. Det virkede i det store hele fint, vi var 3, meget tidspressede, og arbejdede 6 -10 timer om dagen på den måde via både tale og chat og naturligvis sendte filer frem og tilbage hele tiden.

Men der var i perioder dårlig forbindelse eller den ene forbindelse rungede eller lød underligt, hvilket var irriterende. Det var værst i en periode hvor den ene af os var med via fastnet tlf i stedet for computer.

Alt i alt var det dog en velfungerende måde at arbejde på som jeg gerne vil prøve igen - men med et bedre fungerende program end Skype! hvis et sådan findes, og er gratis eller tæt på.

Det skal være hurtigt, simpelt og ja, - simpelt er det vigtigste. Det skal kun kunne de tre ovenstående funktioner: Tale (3+ personer), chat <b><i>med hukommelse</i></b> og mulighed for at tildele konversationerne titler (som i Skype), og hurtig filudveksling naturligvis.

Findes det? - hvor?
Avatar billede odajensen Nybegynder
07. januar 2007 - 15:55 #1
hov??? nå.
Avatar billede tomdane Nybegynder
07. januar 2007 - 16:10 #2
tjah, vores klan bruger Teamspeak til kommunikation i konference op til 15 personer. Det virker fint og er gratis, men der kan dog godt være forsinkelse på lyden
Avatar billede odajensen Nybegynder
07. januar 2007 - 16:48 #3
Ok det prøver jeg - vil gerne lige have et link også