Avatar billede fsb21 Nybegynder
07. januar 2007 - 14:07 Der er 1 kommentar

Data recovery i MacOS

Der er ved en fejl blevet slettet nogle filer på min Mac idag (kører 10.4), der gerne skulle genskabes. Har fundet lidt software til Mac, men det er røvdyrt hvis man vil andet end bare se, hvilke filer man kan genskabe.

Er der nogen der har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan genskabe mine filer?

Et par strøtanker:

Kunne man evt. køre et program fra en computer med xp, da jeg ved der er gratis alternativer til pc.

Ville det være en fjollet idé at installere et pc program på mac'en?
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2007 - 18:01 #1
Det tror jeg bliver svært, da der næppe er værktøjer, der kan klare HFS+ Journaliseret. Data Rescue II er mit bedste bud, og det kan du have ret i, koster en hel bondegård, hvis det da ikke er vigtige filer.

Bemærk at hver gang du bruger din Mac, indtil det er gjort, så vil chancen for at genskabe filerne mindskes drastisk, da blot en åbning af en hjemmeside kan overskrive lige netop det sted, hvor dine slettede filer ligger.