Avatar billede psyko-geek Nybegynder
06. januar 2007 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm under opstart

Hey. Har et mindre problem. Når jeg tænder min computer ser alt ud til at virke fint, indtil den begynder at indlæse Windows. Efter få sekunder, går den i sort skærm, og bliver der.
Det samme sker hvis jeg prøver at starte i fejlsikret.
Har prøvet at se om jeg kunne køre en chkdsk i reparationskonsollen fra WinXP-cd'en, men den går i hak, når jeg skal til at vælge hvilken installation jeg vil logge på.

Har tjekket alle stik, og alt sidder som det skal. Er rimelig sikker på at det er noget hardware der er stået af, men kan ikke finde ud af hvad.
Nogen der har en idé om hvad der er galt?
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 17:50 #1
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
06. januar 2007 - 19:10 #2
nva - Tak skal du have. Hvis jeg bruger det omtalte program, ved du så om der er nogen chance for, at nogle af mine data bliver slettet?
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 20:08 #3
Dine data bliver ikke slettet. Det programmet kan gøre er at finde dine partitioner og genskrive partitionstabellerne, men berører ikke dine data.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
06. januar 2007 - 20:09 #4
Okay. Så jeg skal egentlig bare downloade programmet, knalde mit c-drev over i en anden computer, som slave, og så køre programmet?
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 22:33 #5
Læg programmet på en floppy, hvis du har et floppydrev og så boot på den. Ellers gør som du selv foreslår, hvor du har din disk som slave.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
07. januar 2007 - 14:07 #6
Ville gerne lægge det på en floppy, hvis jeg ellers havde mit floppy-drev sat til. Kan ikke engang huske hvornår det sidst var sat til, ved ikke en gang om jeg har et IDE-kabel til det. Men har fået installeret Windows på en anden maskine, og sætter harddisken over i den om lidt.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
07. januar 2007 - 19:36 #7
Har prøvet at køre programmet, da jeg fik flyttet rundt på hardiskene, men det hjalp desværre ikke. Når jeg får tid til det, vil jeg prøve at køre enten en scandisk (hvis det stadig eksisterer i XP) eller en chkdsk på den "syge" harddisk.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
16. januar 2007 - 20:52 #8
Har prøvet chkdsk, hvilket ikke hjalp.

Da jeg kørte TestDisk, hjalp det som sagt ikke. Kom så i tanke om fixmbr og fixboot funktionerne, i repair console. Men når jeg kører dem, og prøver at starte op, får jeg flg. besked:

TestDisk
Invalid partition table

Nogen der ved hvordan jeg kan annullere de ændringer, jeg har lavet med TestDisk? For har lidt en fornemmelse af, at fixmbr eller fixboot kan afhjælpe problemet. Hvis jeg er heldig.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
17. januar 2007 - 20:33 #9
Da jeg nu i 10 dage, er den eneste der har skrevet til dette spørgsmål, lægger jeg hermed et svar, og lukker spørgsmålet.
Min foreløbige vurdering af problemet, er en smadret MBR.
For lige at gentage fra andre spørgsmål, kan den reddes ved at boote op i DOS, og skrive fdisk /mbr .