Avatar billede erikm Nybegynder
24. maj 2001 - 10:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Rest af virus

Hvordan får man en rest af en virus væk?

Jeg har haft den modbydelige w95/Magistr.28672@mm, som går ind i Outlook Express og sender uddrag fra harddisken rundt.
Selve virusen har jeg fået fjernet med F-prot, men i opstarten kommer der stadig en meddelelse: \"Der blev ikke fundet nogen ISDN enhed, installer.....\"
Det var samme meddelelse, som kom frem da jeg i sin tid klikkede på den vedhæftede fil med virus.
Altså: Hvordan slipper jeg af med denne rest?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2001 - 11:37 #1
reinstallere!

Det anbefales af stort set alle AntiVirus programmer. Alså, hvis det kun er et enkelt program, så er det kun det som skal reinstalleret. Men det anbefales, at man reinstallere de programmer som har været inficeret, da \"rapir\" ikke altid efterlader programmerne i deres \"originale\" tilstand.
Avatar billede fcs Novice
24. maj 2001 - 16:36 #2
Du kan forsøge at scanne med et andet antivirusprogram - f.eks. det fremragende Kaspersky Antivirus. Du kan hente en 30 dages gratis prøveversion på www.kaspersky.com

Hvis en scanning med Kaspersky ikke afslørede yderligere inficering ville jeg følge goulducks råd og geninstallere ;-)
Avatar billede erikm Nybegynder
24. maj 2001 - 17:37 #3
Uddybning af spørgsmålet:
Måske skulle jeg lige tilføje, at den rest, som jeg gerne vil af med, er en dialogboks I OPSTART AF COMPUTEREN- Så det kan ikke klares med en genindlæsning. For hvad skal jeg i så tilfælde genindlæse?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2001 - 19:05 #4
Windows?
Avatar billede erikm Nybegynder
31. maj 2001 - 00:19 #5
Scanning med et andet virusprogram er udført.
Genindstallering af Windows er foretaget.

Der kommer stadig en dialogboks i opstarten:\"Windows fandt ikke nogen ISDN-enhed tilsluttet computeren.....installer osv.\"

Flere bud på, hvordan man kommer af med sådan en dialogboks i opstarten?
Avatar billede parazite Nybegynder
31. maj 2001 - 00:23 #6
Du er sikker på det er virussen, der genererer denne fejl?
Avatar billede erikm Nybegynder
31. maj 2001 - 00:38 #7
Vedr. Parazites spørgsmål:
Dialogboksen dukkede op første gang, da jeg aktiverede filen, som installerede virusen.
Der er som sagt renset for virus.

Men hvordan kommer man generelt af med en dialogboks som den nævnte?
Avatar billede parazite Nybegynder
31. maj 2001 - 00:41 #8
Ville personligt kigge lidt på Enhedshåndtering (Kontrolpanel > System > Enhedshåndtering) og kigge efter udråbstegn som tegn på konflikter eller problemer. Dernæst kigge på Netværk via modem o.l. for at se om den tror der er sat noget ISDN-agtigt til.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 06:40 #9
Og vær lige sikker på at modemet sidder til! :-)
Avatar billede erikm Nybegynder
04. juni 2001 - 22:45 #10
Desværre: Ingen af svarene har løst mit problem med en dialogboks i opstarten.

Når der står \"Der blev ikke fundet nogen ISDN-enheder. Installer en ISDN-enhed....\" er det selvfølgelig blot at klikke på OK, men alligevel:
Er der nogen, som ved hvordan man kommer af med denne dialogboks.
Avatar billede bonor Nybegynder
16. juli 2001 - 11:43 #11
Fik du løst dit opstartsproblem med dialogboksen??
- Jeg har det samme problem efter PE_Magistr.A - virus...
Avatar billede erikm Nybegynder
17. juli 2001 - 05:52 #12
NEJ, jeg fik ikke loest problemet i opstarten.
Men nu har jeg formateret harddisken
- og genindlaest.

Det loeste problemet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2001 - 19:19 #13
Lav et svar og acceptere dette .. :-)
Avatar billede bonor Nybegynder
17. juli 2001 - 20:02 #14
- Nå, så må jeg vel også til \"slavearbejdet\"?...
Måske er der nogen der kan fortælle mig vilket program følgende filer hører til:
dfs.vxd og vredir.vxd
- efter omtalte virus opfordrer min pc til at få reinstalleret programmet hvor disse filer indgår!

- er der iøvrigt forslag til det med dialogboksen, ja så er jeg interesseret!!!

Mvh!
Avatar billede erikm Nybegynder
24. maj 2003 - 18:55 #15
Lukker spørgsmålet