Avatar billede jesperhem Nybegynder
05. januar 2007 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen forb. til trådløst NW

Hej alle, synes jeg har kigget de fleste tråde igennem der omhandlede mit problem her i forummet, og lige lidt hjalp det. Jeg vil paste lidt screenshots så I kan se præcist hvad jeg har gjord mm. Håber lidt i kan hjælpe.

Netværket består af følgende:
ZyXel Cybercity router (mindre vigtig)
D-Link 624+ trådløs router
Stationær PC tilsluttet via kabel. (virker fint)
IBM x41 laptop tilsluttet trådløst netværk. (virker fint)
IBM x60s laptop kan IKKE komme på trådløst netværk.

Da jeg ikke lige ved hvordan dette forum tager imod ren kode, linker jeg bare url'en til det pågældende billede!

1.) Jeg læste i en anden tråd at muligvis kunne problemet skyldes at mine andre netværkskort var aktive så de er blevet deaktiveret, se dump.

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_b95bfed8e6f3a14.jpg

2.) Da punkt 1 ikke hjalp på mit problem så jeg folk spørge efter en log med ipconfig /all. Den kommer her så :) se dump.

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_af5196bdb31507d.jpg

Læste en brugers svar mht til den IP den selv har tilkaldt som starter med 161.x.x.x. Denne bruger foreslog at man deaktiveret de andre netkort som var i maskinen se dump 1).

3.) Dump nummer 3 viser lidt om de indstillinger der er på den aktuelle trådløse forbindelse jeg prøver at logge på. Om netværket er åben og hvilke nøgle der er brugt.

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_d841cfb4a7fef49.bmp

4.) Dump nr. 4 viser en log i min trådløse router over dhcp aktivitet. "Wireless PC connected" er den her bærbar, den får bare ikke tildelt nogen dymanisk IP af routere! Den hændelse der er 15.22 er da jeg har tilsluttet den ramte bærbar via kabel.

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_44015e4991f19de.jpg

5.) Sidste dump jeg har lavet for denne gang er over mine DHCP settings i den trådløse router.

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_7466ec361a51d52.jpg

Igen det er computeren ved navn "Laptop" som er den ramte. Den har fået tildelt ip x.102 i dumpet men igen det er grundet den kører via netkabel lige nu.

Håber lidt at jeg har kunne gjort det nemt for jer derude. Da jeg selv er meget på bar bund. Specielt pga jeg har en computer næsten magen til, hvor det trådløse netværk virker fint på. Men den nye bærbar kan jeg bare ikke få kontakt til.

Det er sikkert bare en dum lille ting jeg har glemt, men har set mig sort på det hele... Og så er det svært lige at se det for sig!

Håber der er nogle som kan hjælpe mig :)

Mvh
Jesper
Avatar billede jesperhem Nybegynder
05. januar 2007 - 16:05 #1
Hov glemte lige at paste mit sidste dump. Hvilke er et billede over de indstillinger jeg har i routere af trådløs sikkerhed mm. Det kommer her ;) og ja har skrevet de rigtige keys ind når jeg skulle logge på med denne bærbar!

http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_6fea632ca23dcd0.jpg
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 16:35 #2
Jeg kender ikke ret meget til routere - og slet ikke den du har - men det ser da ud til at du har angivet at din laptop skal have en statisk ip, uden at du dog har angivet hvilken ip den skal have. Eller måske læser jeg dette helt forkert http://ser8.imgdump.net/images/01052007/s8_7466ec361a51d52.jpg
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 16:36 #3
Måske kan du få lidt inspiration fra denne http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede jesperhem Nybegynder
05. januar 2007 - 16:48 #4
Godt set nva, jeg har lige deaktiveret static dhcp, dog uden held! den kan stadig ikke modtage en ip adr. fra routere. Vil se nærmere på dit link senere.
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 16:54 #5
Prøv at give den en statisk - bare som et forsøg - og evt. slå din kryptering fra i første omgang indtil du ved den kan få kontakt.
Avatar billede jesperhem Nybegynder
05. januar 2007 - 17:48 #6
Jeg har lige prøvet at deaktivere min kryptering og der kunne begge computere godt være på det trådløse netværk. Så problemet lader til at være noget i krypteringen eller i routere!
Avatar billede jesperhem Nybegynder
07. januar 2007 - 21:38 #7
Har ændret min kryptering til WPA istedet for, og nu virker det hele ;) ellers tak for svarene.
Avatar billede nva Praktikant
08. januar 2007 - 07:47 #8
Glæder mig du fik det til at virke. Husk at acceptere dit svar så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede jesperhem Nybegynder
09. januar 2007 - 02:16 #9
bare lidt nitten nu når jeg selv har fået de point :o oh well gør nok ik den store :)