Avatar billede ktolbod Nybegynder
05. januar 2007 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

samtidig streaming af lyd og film

Hey,
Jeg har en audio og en lyd fil, som jeg har behov for at streame samtidigt.
Mit problem er hvordan jeg gør det smartest :)
Er der eksempelvis et event i flash (evt. via flash communication serv.) hvor jeg kan fange hvis den ene fil begynder af buffe?
Ellers er andre løsnings forslag meget velkomne :)

På forhånd tak
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2007 - 13:47 #1
NetStream-objektet har en "time"-property og Sound-objektet har en position-property. Du kan igennem en onEnterFrame eller en timer tjekke om de følges ad og pause eller sætte igang hvis de ikke gør.

Når det er sagt er synkronisering djævelsk svært, men kan du leve med ting der hakker og lyder/ser underligt ud, så kan du godt lave noget hæderligt. Umiddelbart vil du ikke vinde noget ved at have en streaming server - udover naturligvis at brugeren ville kunne spole frem hurtigere end ellers.... Dvs. i den forkromede løsning ville du nok merge filerne serverside så synkroniteten blev "perfekt".

Personligt ville jeg nok vælge den dovne løsning og merge de to filer i et eller andet videoredigeringsprogram - og afspille alt som video ;)
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2007 - 13:59 #2
...og så var det lige jeg vågnede og så at du skriver "audio"- og "lyd"-fil. Hvad er forskellen på sådan et par størrelser? Nå, men er det 2 mp3'er, kan du jo nøjes med at kigge på position-propertien i Sound() objektet, og det burde være forholdsvist driftsikkert (især hvis du sørger for at loade filerne helt ned inden du sætter dem igang, så du har fuld kontrol over dem)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
08. januar 2007 - 11:21 #3
Hej _k
Ja det var mig som har skrevet helt forkert ...det drejer sig formentlig om en mpeg og en mp3 fil :)
Ja jeg har godt tænkt på det ville være smartere og mere præcis hvis man serverside dynamisk kunne merge mp3 filen sammen med mpeg filen. Men hvad ville det egentlig kræve?
Avatar billede _k Nybegynder
08. januar 2007 - 11:50 #4
Du skal have en server kørende som kan gøre det for dig. FFmpeg (http://ffmpeg.mplayerhq.hu) er et godt bud. Det er Open Source og derfor gratis, men sikkert derfor heller ikke super let tilgængeligt. Jeg har aldrig selv leget med den, men den kan konvertere filformater og merge dem efter behov. Giv den et kig og vurder selv - du må også supergerne vende tilbage til tråden med erfaringer hvis du vælger at tage denne vej.
Avatar billede ktolbod Nybegynder
10. januar 2007 - 11:30 #5
Hey _k,
tak for feedback. Jeg tror ikke jeg bruger FFmpeg, det virkede sgu lidt uoverskueligt. Istedet starter jeg med at loader hele mpeg'en og når brugeren så afspiller og mp3'eren begynder at buffe, pauser jeg mpeg'en ...på den måde må de jo køre synkront.
_k smid et svar :)
Avatar billede _k Nybegynder
10. januar 2007 - 12:02 #6
ok, lyder fornuftigt nok - men du skal lige være opmærksom på at Flash ikke kan afspille mpeg. Du skal konvertere filen til flv og det kan du gøre i Flash ved at køre import video menuen...
Avatar billede ktolbod Nybegynder
10. januar 2007 - 12:52 #7
yep det vil jeg gøre :)
Avatar billede _k Nybegynder
10. januar 2007 - 13:16 #8
Så siger jeg mange tak for point.