Avatar billede lose2life Nybegynder
03. januar 2007 - 20:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skærm tænder ikke, ny computer

Hej
Jeg har været ude og investere i nyt bundkort, processor og graf kort:
Bundkort:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209422

Processor:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158142

Grafikkort:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197659

Jeg fik monteret det hele, grundigt, og da jeg var færdig startede det hele også fint op. Installerede xp, div drivere osv. Derefter satte jeg computeren til at downloade hele natten.
Næste morgen slukkede jeg computeren og gik på arbejde.
Her starter det mærkelige så.
Da jeg trykke på start knappen kunne jeg hører blæsere begynde, men skærmen stod stadig på standby og siden har der ik været gang i den.
Jeg tror ikke den starter XP op da jeg ik hører nogle bip eller noget (Bundkortet gav bip fra sig igår da det startede).
Jeg har tjekket alle kabler og kort, det hele sidder som det skal. Jeg har reset BIOS og har cleared cmos.
Desuden har jeg prøvet andre ram, anden hd virker stadig ikke.

Nogen der har en ide til hva der kan være galt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 20:43 #1
kan du heller ikke starte op i fejlsikret, el. på xp-cdén.?
Avatar billede lose2life Nybegynder
03. januar 2007 - 21:11 #2
nej der kommer slet intet billede. skærmen sir bare "no video input". har prøvet med anden skærm og det virker stadig ikke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 21:25 #3
har du et andet grafikkort at prøve med.?
Avatar billede lose2life Nybegynder
03. januar 2007 - 21:31 #4
nej har jeg desværre ikke, kender ik nogen der har pci-e. ret træls
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 21:39 #5
er der onboard video på bundkortet, så skal du måske i bios og deaktivere det.
Hvis der er onboard grafik, så tag grafikkortet ud, og se om du kan komme ind i bios..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 21:40 #6
Ps: hvilken beeps.. og hvilken bios..?
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede lose2life Nybegynder
03. januar 2007 - 21:51 #7
der er ikke onboard gf på den. og der kommer _ikke_ noget beep, overhovedet, hvilket undrer mig da der kom et kort beep igår når man startede op eller genstartede.

Det er lidt somom den starter, uden rigtig at start :/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 21:54 #8
ja, så må man prøve en anden skærm, og et andet grafikkort..
Blot for at udelukke en af delene.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. januar 2007 - 14:55 #9
har du fået det til at køre..O)
Avatar billede lose2life Nybegynder
05. januar 2007 - 07:27 #10
er lige ved at skaffe et andet graf kort. Kender nada der kører pci-e så er ik så nemt.
Avatar billede lose2life Nybegynder
07. januar 2007 - 17:25 #11
har fundet ud af det er bundkortet. fik skaffet andet graf kort og processoren og det virker stadig ik så. Har sendt det ind. Lægger du et svar?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. januar 2007 - 17:34 #12
takker.o)