Avatar billede quark1 Nybegynder
03. januar 2007 - 19:10 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få tildelt ip adresse

Jeg er har fjernet nogle virus fra en vens PC. Han kan stadig ikke komme på nettet. Netværksforbindelsen kan ikke få tildelt en ip adresse, men når jeg sætter min bærbar på samme port/kabel stryger den direkte på. Jeg har nu prøvet med nyt netkort men med samme resultat. Jeg er overbevist om at det er noget virus eller hijacking der er skyld i det. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede lasserasch Juniormester
03. januar 2007 - 19:17 #1
Ked af at sige det, men jeg ville nok tage den "nemme" og helt klart sikreste vej! FORMAT C:

Desværre...

De gange hvor jeg har haft spyware/virus, har jeg valgt at formattere min pc, da spyware har det med at sprede sig som kræft igen, hvis du ikke er 110% sikker på at du får fjernet ALT! Og det kan være en enkelt registrering i registrerings databasen eller en enkelt exe fil, som gør forskellen!

/Lasse
Avatar billede quark1 Nybegynder
03. januar 2007 - 19:21 #2
Dette er ikke så nemt.. Han kører firmaregnskab og en masse andet på den PC
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2007 - 19:30 #3
prøv lige at hente det her program og se om den finder noget.

www.superantispyware.com
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2007 - 19:49 #4
Prøv at hente disse to programmer, tror mere det er winsocket problem:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget
(kan være på disketter, hvis nødvendig)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
03. januar 2007 - 20:41 #5
Prøv lige om computeren kan komme på nettet i fejlsikret tilstand med netforbindelse.
Avatar billede quark1 Nybegynder
04. januar 2007 - 15:51 #6
Det var Winsocket der var problemet tak!

Det der SuperAntiSpyware kan åbenbart også reparere Winsocket.
Så hvis Henrik Svendsen og Haverslev vil poste et svar kan i dele points.
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2007 - 17:32 #7
Godt det virker igen ;o)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 18:53 #8
yep, og tak for point.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 18:53 #9
så smider jeg lige et svar også, det gør det nok lidt lettere at få point  ;O)