Avatar billede papskib Nybegynder
03. januar 2007 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Xp profil problem

Når jeg starter mit windows xp op får jeg fejl-meddelelsen

"Windows kan ikke indlæse profil. Den kan være beskadiget. Kontakt systemadministratoren."

2 gange ved start-skærmen med brugere på computeren...

På microsofts side beskriver de et lignende problem med windows 2000

http://support.microsoft.com/kb/296834/da

men jeg er i tvivl om hvilke filer jeg skal slette og om dette overhovedet er det rigtige at gøre...

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. januar 2007 - 11:46 #1
Avatar billede papskib Nybegynder
03. januar 2007 - 11:48 #2
nej ikke rigtig... jeg skal ikke kopiere filer til en anden profil, jeg skal bare have fjernet den fejlmeddelelse der kommer når jeg starter op...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2007 - 12:01 #3
Du er nødt til at oprette en ny profil. Den gamle er beskadiget og vil ikke længere kunne bruges.

Du kan ikke komme ud af det ved bare at slette filer - du skal over at køre på en ny profil (bruger), omdøbe (eller slette) det gamle bibliotek i "Documents and settings", og herefter kan du logge på normalt igen.
Avatar billede papskib Nybegynder
03. januar 2007 - 12:05 #4
så vidt jeg kunne forstå kunne jeg bare slette de beskadiget profiler og derefter laver xp selv en ny admin profil... men hvis det ikke er tilfældet, hvordan gør jeg så det du siger?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2007 - 12:13 #5
Det er helt rigtigt forstået - men du kan ikke slette den profil du aktuelt bruger (den bruger du er logget på med, kan du ikke slette profilen for).

Derfor er du nødt til at logge på som en anden bruger (med administratorrettigheder). Om nødvendigt må du oprette denne bruger.

Så er den korte version i virkeligheden, at du bare sletter (eller omdøber) den mappe for brugeren, der ligger i C:\Documents and settings\.

Log af med den midlertidige bruger, og log på med den "rigtige" bruger igen. Nu svarer det til at den "rigtige" bruger logger på for første gang - der bliver oprettet en ny profil.

MEN problemet er, at alle data fra den gamle profil (Skrivebordsikoner, internet foretrukne, opsætninger i programmer, mailkonti o.s.v. o.s.v.) for denne bruger, ligger gemt i den mappe du sletter. Derfor er det smartest at omdøbe den i første omgang. Så kan du bagefter stille og roligt kigge i data, og forhåbentlig redde det, du mangler.

Og her kan du bruge det link, vejmand har lagt, til at kopiere data fra den gamle mappe (omdøbte) til den ny....
Avatar billede papskib Nybegynder
03. januar 2007 - 12:19 #6
har i mellemtiden selv løst problemet... loggede på i fejlsikret tilstand og oprettede en ny bruger... slettede den gamle admin profil jeg havde og nu virker det...

hvis du føler du er berettiget til point ole madsen ligger du bare et svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2007 - 13:09 #7
Det er helt i orden... - jeg springer bare over...
Avatar billede papskib Nybegynder
01. februar 2007 - 19:18 #8
luk