Avatar billede hersker_dk Nybegynder
03. januar 2007 - 11:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Cibox 200 GB ekstern HD

Nogen som kender denne eksterne HD?:
        Cibox 200 GB ekstern HD

Kører den USB2 i fuld hastighed (480Mbit)?
Kvalitet?
Kan den anbefales?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 11:08 #1
Hvor har du hørt om den henne ?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
03. januar 2007 - 12:53 #2
hos TDC
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 18:26 #3
udmilbart har jeg ikke lige hørt om den, har du snakket med TDC ?

Jeg står og selv skal om have fat i en ekstern disk, jeg er blevet anbefaldet den her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208577

også brug Firewire i stedet for USB2, da det er dobbelt som hurtigt !

Grænseflade:  FireWire 800
Hastighed:  73 MB/s

Grænseflade:  FireWire
Hastighed:  43 MB/s

Grænseflade:  Hi-Speed USB
Hastighed:  33 MB/s

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=198020
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
03. januar 2007 - 19:25 #4
Nej, jeg har ikke snakket med TDC, da man mange gange får en sludder for en sladder.
Den du har linket til, ser også fornuftig ud.
Den jeg skal bruge skal være USB2 Hi-Speed, da jeg ikke har firewire.
Den ved TDC koster kun 499 kr. - så den tiltaler jo en hel del pga. den lave pris.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 21:54 #5
det link jeg næver i bunden er et Firewire kort, man kan smække i en af PCI portene på bundkortet !
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 21:56 #6
men ok, 499,- det er da også "møj" billigt for en ekstern disk, hvor stor er den ?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 22:00 #7
gomorgen det ståt jo i dit spørgsmål, undskyld min sløve bemærkning !!
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 22:08 #8
det er polsk firma der står bag det, hvis du kan polsk er deres side her http://www.cibox.com.pl/index.htm

Jeg kender intet til det, ikke engang edbpriser.dk eller eksperten.dk har det i sin oversigt over mærker !!
Avatar billede tiger_dk Mester
03. januar 2007 - 22:13 #9
hvis jeg var dig, ville jeg holde mig fra det, pga. den er så billig som den er. Hold dig heller til nogle mærker der er anerkendt !! Det er min mening !!
Avatar billede tiger_dk Mester
04. januar 2007 - 12:04 #10
prøv at læs den test her, om eksterne diske:

http://www.pcworld.dk/art/8235?page=1

den er ret intrresant !
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
04. januar 2007 - 20:23 #11
Interessant læsning. En harddisk er ikke bare en harddisk.
Jeg vil bare ikke ofre ret meget på en ekstern HD, da jeg kun har et meget lillet behov for en.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. januar 2007 - 21:34 #12
så heller vælge en harddisk af et anerkendt mærke f.eks Matrox, Seagate, Western Digital til en pris der er til at betale ! End et mærke man ikke rigtig kender noget til ! Det vil jeg mene !!
Avatar billede mboranger Nybegynder
06. januar 2007 - 20:33 #13
køb den endelig det er kun cibox der har lavet designet...
selve harddiske er fra seagate... Efter hvad jeg ved så er det en god hardisk
Avatar billede mboranger Nybegynder
06. januar 2007 - 20:35 #14
den er kun så billig, pga at den er sat 200kr ned... normalpris er 800kr
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
07. januar 2007 - 10:51 #15
mboranger: Ved du om den kører USB2 hi-speed med fuld hastighed (omkring 480Mbit)?
Avatar billede mboranger Nybegynder
07. januar 2007 - 21:52 #17
jeg kan se på cibox's hjemmeside, der reklamere de for hi-speed USB
Avatar billede tiger_dk Mester
08. januar 2007 - 12:14 #18
kan du polsk, siden du siger du har læst det du skriven ovenover, på deres hjemmeside ?
Avatar billede tiger_dk Mester
08. januar 2007 - 12:14 #19
eller har de også en engelsk side ?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. september 2010 - 22:27 #20
lukkes