Avatar billede relove Nybegynder
02. januar 2007 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer - Max pris 10.000

Jeg står og skal have en ny pc og tænkte jeg ville spørge herinde. Jeg har en skærm, mus og et keyboard som jeg gerne vil forsætte med at bruge.

Jeg har desuden nogen småideer til hvad jeg vil have.
Minimum 1024 ram, 2048 ville også være rart.
Harddiskplads omkring 320gb
Et Geforce eller ATI grafikkort, ikke high end, og måske hellere ikke det spritnyeste.

Og sidst men ikke mindst så ville det være superb hvis det sted jeg køber det kan levere det hurtigt, 2-3 dage.

Håber på hurtigt svar og på forhånd tak

:)
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
02. januar 2007 - 16:21 #1
Jamen køb det på shg eller lign steder.. og samle det selv? evt få en kammerat til det :) og du kan få en RIGTIG Fed pc for 10k hvis du har skærm o.s.v
Avatar billede relove Nybegynder
02. januar 2007 - 16:51 #2
Sørgeligt nok er det mig i min vennegruppe der har mest styr på sådanne ting, og det var derfor at jeg spurgte her for at få hjælp. Jeg ville nok godt kunne bakse noget sammen inde på shg, men... så falder jeg over følgende på deres hjemmeside og tænker 'yikes!'

"shg.dk A/S kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i en konfiguration af shg.dk A/S's sammensatte komponenter.shg.dk A/S kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem hardwareløsdele ved køb til selvmontering."
Avatar billede relove Nybegynder
02. januar 2007 - 19:08 #3
Er dette et godt bud på hvad jeg søger efter?

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375553

Og hvor godt er grafikkortet? (nVidia GeForce 7600GT - Fabriks overclocket)
Hvad vil det indebære at den er fabriksoverclocket?

Og mhz'ene.. 2.13GHz duelcore. Sparker det godt fra sig?
Avatar billede simlau Nybegynder
02. januar 2007 - 19:26 #4
Hej relove

Lige i øjeblikket er topdata.dk der hvor du for de billigste computer der er samlet, der ville du kunne få et monster for 10k. fx

http://topdata.dk/product.asp?product=3493&sub=260&page=1

Det er meget svært/umuligt at samle noget selv der er billiger.

I den jeg linkede til er der et 8800gts grafikkort det er meget high end, men du kan jo finde et andet system der inde der der billiger hvis du syntes maskinen bliver for overkill.

Hvad skal maskinen bruges til?

Til svar på dine sidste spørgsmål
Fabriks overclocket betyder bare at de fra fabrikkens side har skruet op for hastigheden på kortet, det samme som du selv ville kunne gøre, hvis du selv oc dit gfx.

2.13 ghz i intels nye core 2 duo serie er nok for næsten alle bruger. Det er kun virkelige high end systemer hvor der er behov for mere.
Avatar billede danm Nybegynder
02. januar 2007 - 20:31 #5
Bare et forslag, når du alligvel er ved at samle en maskine, så smid en ekstra hardisk ind på 10000 RPM, SATA II til dit styresystem og de programmer du loader meget. Den skal så bare ikke være så stor. Jeg har selv en på 36 GB til Windows,office og visual studio. Det kan mærkes når der er ekstra fart på harddisken. Ellers hvis du kan nøjes med en billigere processor er der også Pentium D 3,4 Ghz. Den er vist ikke helt så hurtig som core2 duo, men jeg er meget tilfreds med den. Jeg har 3 skærme koblet til og har ofte virtuel pc med 512 MB ram, visual studio, internet, bittorent (o= , word og access kørende når jeg arbejder. Typisk har jeg 45 - 50 processer kørende og min cpu kommer aldrig op på 100 %.
Jeg har selv et geforce 7600 GT grafikkort, og det er jeg meget tilfreds med.
Hvis du selv vil samle den, er det ikke svært at finde dele der passer sammen. Vi er sikkert mange herinde der godt vil hjælpe med at forklare hvis det er (o=
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 12:32 #6
Er enig med danm i at en 10000 rpm hardisk vil gøre underværker i næsten alle computer.
Avatar billede relove Nybegynder
09. januar 2007 - 17:33 #7
Laver simlau ikke lige et svar. Jeg tror jeg prøver Topdata. Det virker som om man får pc for pengene der.

Tak for hjælpen
Avatar billede simlau Nybegynder
09. januar 2007 - 18:44 #8
Sådan..

Held og lykke med den..