Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
01. januar 2007 - 16:02 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Student Invest. Næsten for godt til at være snadt!

http://www.studentinvest.dk/

Lyder det ikke næsten for godt til at være sandt????

Tror nu selv at det er endnu en fusker der prøver at lokke penge ud af naive folk!!!!!
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. januar 2007 - 16:14 #1
Alt det lyder for godt til at være sant, er ofte fusk og humbug!
Ville råde dig til at holde dig fra tanken.

Der er INGEN der gør noget for dine blå øjnes skyld.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2007 - 16:31 #2
det er vel nogle psykologi studerende som er igang med at teste hvor naive
danskerne er på nettet

(25% på 14 dage er 650% om året)
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. januar 2007 - 16:33 #3

Burde få klokkerne til at kime! ;D
Avatar billede sefo Nybegynder
01. januar 2007 - 16:40 #4
Tror lige jeg skal ned og tale med min bankrådgiver imorgen om et lille lån og vupti jeg er rig;-)
Må da håbe at det er et "forsøg" eller en joke. Der kan da umuligt være nogen som køber den.
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. januar 2007 - 16:46 #5
Beklageligt er den sidste tåbe ikke født endnu
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2007 - 17:48 #6
Siger det her ikke nok ?

Du accepterer at al information, kommunikation, materiale som kommer fra Student Invest er vigtige og derfor opbevares efter dette og holdes privat. Ydermere ser vi gerne at al information, kommunikation og materiale forbliver mellem investoren og Student Invest, og på ingen måde misbrugt, nedgjort eller anden måde brugt imod Student Invest. Sker dette, kan vi uden varsel lukke misbrugerens konto og tilbageholde penge.
Avatar billede htmlkongen Novice
01. januar 2007 - 20:30 #7
Hehe kig lige i kildekoden:

Prøv at paste den ind her: http://validator.w3.org/check

39 fejl .... Ikke ensbetydende med fusk, men alligevel :)

Mere info her:

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=studentinvest.dk

Du kan jo prøve at ringe og spørge hvordan det hænger sammen :)

Om "firmaet" der har lavet siden ifølge Google: http://www.google.dk/search?hl=da&q=Stiflers+LogoDesign&meta=

Jeg håber det gav inputs nok til IKKE at investere i det :)

Godt nytår :)
Avatar billede htmlkongen Novice
01. januar 2007 - 20:33 #8
Forresten:

Det er et lille "firma" med et stort hjerte der har lavet selve hjemmesiden. Det siger forsiden i hvert fald. Men firmaet har ikke en netadresse. Det er åbenbart et MEGET lille firma :)
Avatar billede htmlkongen Novice
01. januar 2007 - 20:36 #9
Under submit siger kilekoden følgende adresser til mail:

investmanager@studentinvest.dk, STIFLERS79@hotmail.com

Prøv at skriv til dem :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. januar 2007 - 11:43 #10
Rent faktisk er det ikke sikkert det er fup - men det er helt sikkert, at det ikke er en god forretning, for andre end dem selv ;)

Ved gennemlæsning af siden, kommer følgende frem:

- Renten er altid 25% af det indskudte beløb
- Renten udbetales hver 14. dag.
- Aftalen løber i 2 måneder
- Indskuddet returneres ikke - heller ikke efter 2 måneder.

Det vil så sige, at man får renten a 25% udbetalt 4 gange i alt, hvilket - sjovt nok - svarer til det indskudte beløb. Og da man ikke får det indskudte beløb tilbage, har man i realiteten blot lånt sine penge til Studentinvest.

Det er da smart af dem. De låner en bunke penge rente- og risikofrit. Dem kan de investere, og selv score hele det eventuelle overskud. :)
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 12:06 #11
STIFLERS79 = siger mig noget med American Pie *G*
Avatar billede htmlkongen Novice
02. januar 2007 - 22:15 #12
Nanoq - interessant! Point taken, men alligvel. Det er jo peanuts for dem at have medmindre de har MANGE kunder/studenter over en lang periode. :)

Loppehund - LOL
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2007 - 01:46 #13
nanoq>

Hvor læser du det henne ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. januar 2007 - 09:32 #14
arne, lidt cut & paste fra siden:

"Det vi kan tilbyde mod at du investerer dine penge hos os, er at du modtager dine renter hver 2. onsdag, indtil vi stopper med udbetaling."

"Det er korrekt der går 8 uger, så har du hele din investering tilbage betalt igen, og alt herefter er ren profit." (Den er lidt sjov. Ville pengene blive tilbagebetalt, ville ALLE 25% udbetalinger være profit. Desuden er det morsomt at de skriver "alt herefter er ren profit", når der i nedenstående sætning står, der kun er ekstra penge "de næste par måneder" ;)

"Gå hjem og glæd dig til lidt ekstra hver 2. onsdag de næste par måneder."

"Det er korrekt der går 8 uger, så har du hele din investering tilbage betalt igen"

Det eneste jeg selv forudsætter, er at indskud ikke tilbagebetales. Dette konkluderer jeg ud fra, at der tilbagebetaling ikke er nævnt med et ord på siden. Jeg har dog skrevet til dem, for at få be-/afkræftet dette.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. januar 2007 - 09:34 #15
htmlkongen, Ja. Mit gæt er, at det er nogle unge mennesker der MENER de har fundet en guldåre. De har bare ikke realitetssans nok til at se proportionerne i det. De vil næppe skrabe så meget kapital sammen, at det vil batte noget.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. januar 2007 - 23:04 #16
Præcis. Gad vide hvad de får ud af det? Tror muligvis det bedste er at ringe til dem/ham :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2007 - 04:25 #17
nanoq>

Det er jo en fortolkning af hvad der står.

"Det er korrekt der går 8 uger, så har du hele din investering tilbage betalt igen, og alt herefter er ren profit."

indikerer jo at der udbetales i længere tid.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. januar 2007 - 08:50 #18
arne, det er snarere denne jeg lægger til grund:

"Gå hjem og glæd dig til lidt ekstra hver 2. onsdag de næste par måneder."

Hvorfor ville de skrive "de næste par måneder", hvis det strakte sig over længere tid. Da jeg samtidig sætter som forudsætning at "hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det sansynligvis tilfældet", er jeg ret sikker i min sag ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. januar 2007 - 08:52 #19
Og... tager vi den helt ned på jorden, så kan INGEN garantere en reel forrentning på 25%.
Avatar billede martin_moth Mester
04. januar 2007 - 22:41 #20
loppehund

"Der er INGEN der gør noget for dine blå øjnes skyld."

...det skulle da lige være at hjælpe her på E ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2007 - 03:25 #21
650% om året er helt urealistisk

jeg er bare skeptisk overfor om de har analyseret lige så meget da de skrev den tekst
som du gør når du læser den
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
10. maj 2008 - 09:14 #22
Undskyld ventetiden!