Avatar billede itcon Nybegynder
23. maj 2001 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konfliktløsning på replikering

Jeg er villig til at betale for en løsning (med de point der også kaldes kroner...)

Jeg har en database front-end som linker til en anden database som indeholder tabellerne - ikke noget fancy. Problemet er at tabel-databasen bliver replikeret, så derfor ønsker jeg at kunne styre konfliktløsningen fra front-end databasen. Jeg har kigget lidt på den wizard der følger med Access, men kan ikke rigtigt få det til at fungere når det drejer sog om en anden database end den hvor wizard\'en køres fra.
Avatar billede dalkaer Nybegynder
25. maj 2001 - 11:39 #1
Jeg sender her lidt kode som jeg anvender til konfliktløsning på en Access database.
Koden skal køres på alle databaserne i replika sættet, samt masterdatabasen.
God vind.
Hilsen Dalkaer

*****************************************

Function Konfliktloeser()
\'
On Error GoTo Errorhandler

    Dim repMaster As New JRO.Replica
    Dim Var_ReplicaNavn As String
    Dim Var_Databasenavnet As String
    Dim rs As New ADODB.Recordset

    CommonDialog1.Filter = \"Access (*.mdb)|*.mdb|MSDE (*.adp)|*.adp\"
    CommonDialog1.DialogTitle = \"Vælg Masterdatabase\"
    CommonDialog1.FilterIndex = 1
    CommonDialog1.ShowOpen
    If Not IsBlank(CommonDialog1.FileName) Then
      Var_DatabaseNavn = CommonDialog1.FileName
      Var_Serversti = FjernFilnavn(Var_DatabaseNavn)
    End If
  \' Connect to the database.
    repMaster.ActiveConnection = Var_DatabaseNavn \'\"C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office\\Samples\\Northwind.mdb\"

    Set rs = repMaster.ConflictTables
    If Not rs.EOF Then
      rs.MoveFirst
      While Not rs.EOF
          Debug.Print rs(0) & \" has a conflict and\"
          Debug.Print rs(1) & \" is the name of the a conflict table.\"
          rs.MoveNext
      Wend
    End If

Exit_Errorhandler:
  Exit Function
Errorhandler:
  MsgBox Err.Description, , Err.Number
End Function

**************************************
Avatar billede itcon Nybegynder
28. maj 2001 - 22:07 #2
Jeg har faktisk selv løst problemet i mellemtiden, men eftersom du er den eneste der har kunnet give mig lidt respons, synes jeg du fortjener pointene

:) Michael
Avatar billede dalkaer Nybegynder
28. maj 2001 - 22:18 #3
Tak