Avatar billede donv Nybegynder
31. december 2006 - 01:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farverne ændre sig når jeg gemmer en ai. til pdf - hjælp

Hej

Jeg har lavet et log i illustrator 10, som jeg også har gemt som en pdf fil.

Farverne jeg ser skærmen i pdf filen og ai filen er de samme, men når jeg printer fra pdf-filen er de forkerte på papiret.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede donv Nybegynder
31. december 2006 - 01:07 #1
Det er et logo jeg har lavet
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2006 - 01:19 #2
Sikkert noget CMYK / RGB farve rod du har lavet

Har du lavet billedet i CMYK og din printer er RGB ?
Avatar billede donv Nybegynder
31. december 2006 - 01:35 #3
hvad mener du med at printeren er i RGB, i illustrator er logoet lavet i cmyk, skal jeg stille min printer om et sted?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. december 2006 - 11:00 #4
har du Adobe Gamma installeret, ses bedst i Start>Kontolpanel øverst oppe, brug den til at kalibrere dine farveinstallation, gem den nye farveprofil.

Om jeg har et eller andet fotomappe eller jeg er i Indesgin, farverne er ens, hvad enten det er RGB eller CMYK.
Avatar billede donv Nybegynder
10. februar 2007 - 12:34 #5
ok