Avatar billede kwudo Nybegynder
30. december 2006 - 23:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra computer til tv, sløret?

Hej alle sammen.

Jeg har lige fået købt et kabel til min computer som er med video udgang, det er et kabel med et rundt stik med 4 ben og et scart i den anden mener det s-video eller noget.

Men problemet er når jeg sætter det til bliver min skærm "delt" altså at jeg har et ekstra skrivebord, altså alt på pcen er som før med skrivebordet ud over at når jeg flytter musen ud over siden dukker den frem på mit tv.

Det det ene, og det andet er jeg syntes det vildt udtydeligt :/

Håber på hjælp :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. december 2006 - 23:19 #1
Sådan er jeg bange for du må leve med. Ellers skal du have fat i fladskærms tv, de har noget bedre opløsning. For et almindeligt CRT tv (går jeg ud fra du prøver på) egner sig bedst til film.
Avatar billede kwudo Nybegynder
30. december 2006 - 23:26 #2
ja men det jeg er mest træt er os at jeg ikke kan se præcis det samme som er på min pc skærm på mit tv.

Altså nærmest en kopi af skærmen, og ikke så de er "delt op"
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. december 2006 - 23:27 #3
Det burde kunne lade sig gøre, hvilket grafikkort har du? Led efter "klon" i stedet for forlænget skrivebord
Avatar billede zagger Juniormester
30. december 2006 - 23:28 #4
Det er fordi dit tv virker som en ekstra skærm. Du kan vælge at udvide skrivebordet over på dit tv, hvilket lyder som det du allerede har gjort. Du kan også vælge den mulighed der hedder "klon", så vises det samme skærmbillede på både dit tv og din monitor. Det indstiller du ved at højreklikke på skrivebordet og vælge egenskaber og indstillinger. Og alt efter hvilket grafikkort du har, så er der forskellige valgmuligheder som du kan lege lidt med. Med hensyn til det er mere sløret på dit tv, så kan det være fordi dit tv ikke har så høj opløsning som din monitor.
Avatar billede kwudo Nybegynder
30. december 2006 - 23:47 #5
tak for svar, men kan man gøre noget ved slørringen?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. december 2006 - 23:52 #6
nej det skyldes dit tv, har en meget lavere opløsning en end computer skærm normalt har.
Avatar billede zagger Juniormester
31. december 2006 - 00:07 #7
Et fladskærms tv har som regel en højere opløsning. Så hvis du vil undgå at skærmbilledet bliver sløret er du nok nød til at invistere i et nyt tv...
Avatar billede maggie22 Nybegynder
31. december 2006 - 01:16 #8
Har lige et sp til det med at sætte pc TIL tv....: Jeg har et ANTENNESTIK og S-video (rundt m huller i), hvordan kobler jeg det sammen og hvad skal jeg bruge??? Min pc står i den ene ende af stuen og tv i den anden ende (PIV!) ca. 15m....
Avatar billede zagger Juniormester
31. december 2006 - 09:21 #9
maggie22->> Jeg har lagt et svar til dig under din egen tråd http://www.eksperten.dk/spm/748118. Til en anden gang er det måske en god idé ikke at stille spørgsmål under andres tråde. Det er jo trods alt deres tråd og dermed også deres point det drejer sig om...  ;)
MVH zagger
Avatar billede maggie22 Nybegynder
31. december 2006 - 15:47 #10
ok.. sorry...