Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 18:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Deling af filer mellem ME og 98

Hej!

Jeg har et netværk med internet osv. Jeg skal flytte mange filer over netværket! - Men jeg kan på ingen måde få de 2 PCer til at finde hindanden. Jeg kan godt sætte en FTPserver op på den ene og så finde den over nette med den anden! - Men de vil bare ikke snakke sammen i windows...
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:05 #1
har du aktiveret fil og udskrift deling og delt nogen mapper??
Du skal også have klient til microsoft netværk og tcp/ip protokol som jeg dog går ud fra at du har installeret!
Avatar billede jgk Nybegynder
23. maj 2001 - 19:16 #2
Har du opsat TCP/IP korrekt?
Avatar billede jgk Nybegynder
23. maj 2001 - 19:19 #3
Netcrawler i ME vil finde Win98 automatisk hvis du har delt mapper på begge maskinerne korrekt og opsat TCP/IP. Ellers prøv at pinge dem.
Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 19:23 #4
Okey! - TCP er opst rigtigt... samme arbejdsgruppe osv.... Hvad skal jeg gøre for at få dem til at finde hindanden? Deling er aktiveret og nogle filer er delt...
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:26 #5
Har før oplevet problemer mellem forskellige versioner af windows. Prøv i kør i start menuen at skrive \"\\\\computernavn\\deltdrevnavn\"
Har du husket at navngive computerne?
Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 19:29 #6
Okey! - Det virker nogle gange nu! - Men ikke hele tiden?
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:32 #7
Hmmm kunne lyde som om dit kabel måske ikke har det for godt. Prøv evt med et andet!
Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 19:33 #8
Hastigheden kan fx være rigtig nok! - Men så ligepludselig falder farten til det internettet max uploade/dowbloader..... altså den går over til internet og henter derfra istedet?
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:41 #9
Ok. Bruger du en hub eller er der en indbygget i den router jeg formoder du har?
Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 19:45 #10
Jeg har et cabel modem... der den har jeg i som uplink til min hub! - Jeg kan godt pinge når internettet er sat til, men ikke når det ikke er sat til! - jeg har tildelt PCerne et ip efter min internet udbyder...
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:48 #11
Ok det lyder meget mystisk. Hvad er det du siger har du indtastet de IP adresse din udbyder har opgivet til dig?
Har du subnet mask og det hele med
Avatar billede beanworld Nybegynder
23. maj 2001 - 19:51 #12
yes!- Jeg har det hele med..... Fx er mit ip til den ene: 10.0.161.1 den anden 10.0.161.2

Sådan skal det være for at internettet virker...
Avatar billede madskp Nybegynder
23. maj 2001 - 19:56 #13
Ummidelbart kan jeg ikke give andre forslag end at tjekke at alle kabler sidder ordentligt i (hvilket de burde gøre når du kan komme på internettet).
Avatar billede liqued Nybegynder
23. maj 2001 - 20:04 #14
Hvilken en IP har du fået fra din internetudbyder??...Dem begge??
Avatar billede liqued Nybegynder
23. maj 2001 - 20:04 #15
Kan de begge gå på internettet??
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2001 - 01:43 #16
Husk unik navn på hver pc\'er, samme arbejdsgruppe f.eks. Home Ip adresserne har du jo fra udbyderen kan jeg forstå, når de kan finde hinanden via internettet. Prøv en meget simpel og nem løsning og husk at dele en mappe på hver maskine inden. Brug protekolden NETBEUI,  så kan de nemt finde hinanden, hvis de øvrige oplysninger stemmer.