Avatar billede relove Nybegynder
30. december 2006 - 17:05 Der er 7 kommentarer

Skærm flimre og viser forkerte farver

Jeg er lige kommet hjem fra juleferie og da jeg startede min computer var min skærm standby til jeg kom ind i windows xp. Da den endelig viser noget flimre alt og den har tendens til pludslig at genstarte. Jeg har prøvet med en anden skærm men det er præcis det samme.

:(

Nogen ideer hvorfor den gør som den gør?
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 17:09 #1
Måske driveren til grafikkortet der er ødelagt - prøv at opdatere den. Bare et skud ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2006 - 17:12 #2
Kontroller at skærm kablet er korrekt monteret i begge ender.
Start maskinen op i Safemode.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2006 - 18:40 #3
måske du skulle rense dit grafikkort.??
Avatar billede relove Nybegynder
30. december 2006 - 19:44 #4
Ok.

"Måske driveren til grafikkortet der er ødelagt - prøv at opdatere den. Bare et skud ;)"

Udført, og det lader til at have gjort windows mere stabilt.

"Start maskinen op i Safemode."

and than what? :)
Da jeg startede i fejlsikert var der de samme problemr.

"måske du skulle rense dit grafikkort.??"

Kender nogen en god måde at rense et grafikkort på? Jeg har aldrig begivet mig ud i den kunstform. Vatpinde? Det ser rimelig rent ud, måske er køleren lettere støvet men det ser ud til at være det eneste.
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 19:56 #5
Du mener altså ikke at det var nok at opdatere driveren?
Avatar billede relove Nybegynder
30. december 2006 - 20:12 #6
ja
Avatar billede relove Nybegynder
30. december 2006 - 21:15 #7
"Du mener altså ikke at det var nok at opdatere driveren?"

Jeg installerede en basis driver til mit grafikkort, jeg har siden hen prøvet at installere pro drivers til samme kort (ATI x1300) men det kræver .Net og det kan jeg ikke installere af en eller anden grund. Windows siger bare at den ikke kan.

Jeg har prøvet at sætte min pc i VGA mode, nogenlunde samtidig med at jeg opdatere grafikkortet første gang (basis driver) så det kan muligvis også være det.

Jeg har desuden lagt mærke til at flimren mest sker når min pc skal opdatere billedet (redraw). Hvis jeg ikke rører mit keyboard/mus så ændres der ikke rigtig noget. Jeg kan endda med lidt knofedt få billedet til at se normalt ud ved at placere min markør specielle steder.

Sikke en dum julegave min pc havde til mig.