Avatar billede dont Nybegynder
30. december 2006 - 15:13 Der er 1 kommentar

Den globale profil kan ikke opdateres

Følgende besked fremkommer til nogle brugere ved logoff fra windows 2003 server netværk:

"Den globale profil kan ikke opdateres. Det kan skyldes netværksproblemer eller utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet fortsætter."

Længere nede står yderligere:
"OPLYSNING: Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces."

Et kig på serveren under den pågældende brugers profil afslører at det gælder objektet: "ntuser.ini" som er låst. Lige så snart det tvinges låst op kan brugeren igen logge af netværket uden problemer,....men desværre kun én gang...derefter låses objektet igen.

Ovenstående sker kun med enkelte brugere. Er der nogle der har en ide til hvad problemet kan skyldes og hvordan det kan løses uden at skulle låse disse objekter op manuelt hver gang.
Avatar billede karser Nybegynder
30. december 2006 - 19:38 #1
Hvad ligger der af Antivirus software på serveren? Og har du andet "fil-relateret" software liggende, så som Undelete Server etc.?