Avatar billede pek Nybegynder
30. december 2006 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DDR sdram 3200 problemer

Har et ABIT VI7 bundkort med pentium 4 2,6 processor. Har købt 2* 1gb kingston ram pc3200.
Den ene ramblok fungere perfekt. Den anden får pc til at genstarte, når win xp er indlæst. Under opstart tæller den godt nok rigtig op.
Har prøvet i begge slot og kun med den ramklods, som tilsyneladende er defekt.
Har prøvet mentest og den viser fejl, har derfter haft den ved forhandlerne, som siger at den er ok ved ham.
Har prøvet at geninstallere win xp men det hjalp heller ikke.
Nogen der kender til problemet.
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 12:12 #1
Hvis memtest86 viser fejl skal du have den byttet - tag print af skærmbilledet der viser fejl og vis det til forhandleren - han skal bytte blokken.
Avatar billede kogt Nybegynder
31. december 2006 - 14:03 #2
ud fra det du skriver har du altsaa havde maskine op og koerer en gang med begge ramblokke

maaske er det dit bundkort der laver fejl paa den ene ram socket (eller hva man nu kalder det)... det forklarer at forhandleren ikke kan se nogen fejl...!

hvis det er muligt saa proev ram blokkene i en anden computer...?? foer du raaber hovedet af forhandleren..!? :P
Avatar billede pek Nybegynder
01. januar 2007 - 19:17 #3
Har prøvet begge Ram klodser hver for sig i begge slot og kun den ene ville køre uanset om den sad i det ene eller det andet slot. Den "defekte" virkede hverken i den ene eller anden slot, så ud fra det konkludere jeg at der ikke er noget i vejen med bundkortet.
Avatar billede kogt Nybegynder
01. januar 2007 - 22:16 #4
kan du maaske have taget den forkert ram blok med til forhandleren...??

ellers maa du slaebe computeren ind til ham og vise ham problemet... ellers ved jeg ikke lige hva man skal goerer..?? klage..?!
Avatar billede pek Nybegynder
07. marts 2007 - 07:36 #5
har opgraderet bios og så virker det hele.