Avatar billede kappel Nybegynder
29. december 2006 - 19:32 Der er 7 kommentarer

Bundkort IDE - SATA

Hej

Er der nogen der ved om et bundkort med både ide og sata slots, kan have fungerende harddiske med begge standarder på samme tid?

Godt nytår

/kappel
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. december 2006 - 19:32 #1
Ja det kan du sagtens.
Avatar billede a1a1 Novice
29. december 2006 - 20:07 #2
ja da jeg har selv et sata raid (på bundkortet) og en "alm" IDE disk kørene
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. december 2006 - 23:00 #3
no problem
Avatar billede kappel Nybegynder
30. december 2006 - 23:02 #4
kanon tak for svar.

Grunden til jeg var i tvivl er, at bundkortet ikke kan køre med DDR og DDR2 ram samtidig, men det gør sig åbenbart ikke gældende ved diske?

Jeg har to 2 IDE slots og 2 SATA slots, jeg har lige et par spørgsmål til opsætningen:
- er det bedst at operativ systemet er installeret på en sata disk?
- kan der sidde 2 eller flere diske på en sata slot?
- hvilke sata diske anbefaler I til storage (>200 gb)?

smid et svar så I kan få point.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. december 2006 - 01:57 #5
Gør ikke nogen forskel. Der kan kun sidde én sata disk per port.

Seagate 320gb er ikke noget dårligt valg, og samtidig god til prisen.
Avatar billede kappel Nybegynder
02. januar 2007 - 15:11 #6
Er der nogle der ved hvordan jeg undgår en Not Silent disk, som nævnt her:

http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=22660&st=145

Kappel
Avatar billede a1a1 Novice
03. januar 2007 - 16:31 #7
sata er hurtigst

svar