29. december 2006 - 02:11 Der er 14 kommentarer

Windows Update virker ikke.

Når jeg prøver at komme ind på Windows Update siden kommer den og siger at siden er blevet forbedre og at jeg skal installere opdateringer for at det skal virke. Jeg trykker på "installer nu" men får derefter denne fejlmeddelelse;

[Fejlnummer: 0x8024D007]
  Webstedet har fundet et problem og kan ikke vise den side, som du forsøger at få vist. Nedenstående muligheder kan muligvis hjælpe dig med at løse problemet.
Muligheder for selvhjælp:

Ofte stillede spørgsmål

Find løsninger

Windows Update-nyhedsgruppe
Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis ved Windows Update-problemer)

Hvad skal jeg gøre for at komme ind og opdatere mit windows? Jeg har undersøgt diverse links og forsøgt at gøre nogle af de tips de giver men intet har hjulpet.
Der var et sted hvor en sagde man skulle noget under tjeneste med en "BITS", men den kan jeg ikke finde under tjenester. - så hvis du havde forslået det, hvordan finder jeg så "BITS"?
Venter spændt på hjælp - disse opdateringer er virkelig nødvendige :)

Godt nytår!
29. december 2006 - 02:35 #1
Det viser sig at jeg alligevel har "BITS" - den lå bare under et navn jeg ikke fik øje på under første kig. Dvs. både BITS og Windows Update er sat til og sat til "automatisk" osv. - men problemet er der stadig.
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 09:11 #2
Hvis du ikke har set denne tråd, så kan den måske hjælpe dig http://www.castlecops.com/posts106642-0.html - det ser ud til at andre har kunne bruge det.
Avatar billede hcma Novice
29. december 2006 - 11:18 #3
eller dette:
Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_cryptofix.vbs

Hvis du har Norton Firewall, kan den lukke af hvis man vil installere noget.
Gør følgende:
Åben Norton -> Klik på "Personlig firewall" klik nu på "Konfiguer" -> Klik på menuen "Hjemmenetværk" ->  Under menuen "Betroet" skal du klikke på "Tilføj..." knappen -> Marker "Individuelt", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til betroet, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)  (venligst "lånt" af Eksperten.dk-bruger: Trekkies )
29. december 2006 - 13:21 #4
Jeg kom nu ind på windows update og prøver at opdatere windows nu. Jeg melder tilbage, om det virker eller ej :)
29. december 2006 - 14:03 #5
Jeg fik hentet en masse opdateringer men den sagde bare at det mislykkedes at installere dem. Hvorfor gør den dette, har i nogle idéer?
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 14:05 #6
Kan du se noget i logbøgerne under kontrolpanel-administration-computeradministration?
29. december 2006 - 15:14 #7
Jeg fik nu installeret en masse opdateringer, det var blot pga. at 1 eller 2 af opdateringerne mislykkedes og så stoppede den med at installere. Jeg melder tilbage får at se om jeg kan få opdateret alt. Tak fordi du bliver hængende ;)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2006 - 15:15 #8
får du nogle af disse fejlmeldinger?
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
Avatar billede hcma Novice
29. december 2006 - 15:20 #9
der ligger en komplet liste over ALLE kritiske WinXP-updates her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10  (så kan du da altid ved lejlighed checke)
29. december 2006 - 16:18 #10
Da jeg var igang med at installere SP2 sagde den noget med "Adgang nægtet" og så afbrød den installationen. Jeg kan ikke finde et lignende problem på de links du skrev.
Nogen der ved hvad jeg skal gøre, for at kunne installere SP2?
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 16:20 #11
Er det en lovlig XP du har?
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 16:22 #12
Hvis den er lovlig skyldes det måske malware http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede disaster515 Nybegynder
28. januar 2007 - 01:17 #13
Jeg har samme problem som arkanzet, jeg har også lovlig XP (Var med min HP Computer)... Jeg for også meldingen om "Adgang Nægtet" under installitionen af SP2.. Pisse træls, for jeg vil gerne have connected min Xbox 360 til min PC, men jeg mangler lige SP2 :(.. Nogen hjælp :D?
Avatar billede nva Praktikant
29. januar 2007 - 08:35 #14