28. december 2006 - 16:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk - bliver ikke fundet.

Ja, jeg har fået anskaffet en harddisk og en box til at sætte den i, og den ser også ud til at køre fint (den kan tændes osv.)
Men problemet er, at den ikke "popper" op når jeg sætter den i min computer. Jeg får det lille ikon nede i hjørnet af skærmen, hvor man kan lave "sikker fjernelse af hardware" - men jeg kan ikke rigtigt få den åbnet op så jeg kan ligge filer på osv.
Den er ikke til at finde under "Denne Computer".
Hvad gør jeg?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 16:59 #1
Har du et fuldt opdateret Windows ?
Prøv at fjerne alle usb stikkene fra maskinen
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
Genstart og lad windows finde og installere dem igen

Herefter skulle den gerne blive registreret og du skulle kunne formatere osv. via Diskhåndtering:
H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien Diskhåndtering i venstre side.
I højre side - h-klik på enheden og vælg "Formatere"
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. december 2006 - 17:00 #2
Du har husket, at sætte jumper som master på disken??
28. december 2006 - 17:57 #3
Jeg har ikke fuldt opdateret Windows, da jeg hele tiden får fejl når jeg prøver.
Peet49 - kan du uddybe? jeg er ikke så vidende på dette område :)
Jeg vil prøve hvad du skriver haverslev lidt senere, lige nu er jeg ved at fixe et andet problem, men prøver det så snart jeg er færdig med dette.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. december 2006 - 18:07 #4
Harddisken skal være jumpet som master bagpå, ellers kan windows ikke se den.
Avatar billede triton Nybegynder
28. december 2006 - 19:55 #5
mon ikke det drejer sig om en USB hdd da du skriver at den popper op i hjørnet, og atden er ekstern. I givet fald er der ikke noget master / slave begreb da dette kun gælder IDE diske.

Anyway, nogle gange får en disk ikke tildelt et drev bogstav automatisk. Derfor gå ind i disk management, kan findes ved at højreklikke "my computer" og vælge "manage"

Der skal du kunne se drevet, prøv at tildele det et andet drevbogstav, muligvis skal det formateres først.

Men hvis du kan se disken under "disk management" har Windows gendkendt den
kan du det?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 20:00 #6
triton > er det ikke det jeg har skrevet også i mit indlæg - blot på dansk
28. december 2006 - 21:54 #7
under Diskhåndtering er der rigtigt nok en som burde være den eksterne harddisk;
Disk 1
Grundlæggende
149,05 GB
Online

Det passer meget godt da harddisken som er købt er på 160GB - så er spørgsmålet - hvordan navngiver jeg den som nævnt tidligere? hvordan kommer jeg ind på den?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 21:57 #8
Når du er i Diskhåndtering, så H-klik på den og vælg Formatere, så skal du blot vælge om den skal formateres i FAT / NTFS og når den er formateret, så har den fået et drevbogstav og kan sese i denne computer - klar til brug
28. december 2006 - 21:57 #9
Jeg tror jeg har fundet ud af det nu. Gik ind under et eller andet med "partition". Får lige at se hvad der sker nu. Gav den ihvertfald et bogstav :)
28. december 2006 - 22:51 #10
Nu virker det, tusind tak både Haverslev og triton.
Nu ved jeg hverken hvordan man uddeler point eller hvem jeg skal give dem til, så det må vel være fair nok at den først til at forklare mig hvordan får dem ;)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 22:54 #11
Avatar billede triton Nybegynder
28. december 2006 - 23:06 #12
Godt det lykkedes, jeg samler ikke på point så det er ligemeget.

haverslev ==> jo det var det samme du sagde, men jeg ville bare fjerne misforståelsen ang. master slave og høre om hdd. blev gendkendt i disk manageren.