Avatar billede guffi1220 Nybegynder
28. december 2006 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digitizer til noter plus tegninger

Hej..
Jeg overvejer at købe en digitizer, som skal bruges til at tage fysik noter blandet med tegninger og skitser. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge, om det skal være en med "plade" under eller ej. Kender ikke rigtig fordelene ved de forskellige.

Skal man også bruge en speciel software for at det kan lade sig gøre at tage noterne blandet med tegninger?

Jeg ved, at der har været mange spørgsmål om digitizer her på siden, men har ikke rigtig kunne finde et svar jeg kunne bruge. Håber der er en, som kan hjælpe. :)

Hilsen Guffi
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. december 2006 - 16:30 #1
Jeg ved ikke præcist hvad du vil have. Vil du have en digitizer (tegne-plade) eller en tablet PC (computer med skærm som kan bruges som digitizer)?

Jeg har selv en Wacom Graphire (digitizer "plade") som virker helt fint ift. prisen. Den kræver ikke nogen særlige programmer, da den blot virker som en (trykfølsom) mus. Der skal dog installeres drivers til den, før man kan bruge den.

Du kan evt. prøve en søgning på www.edbpriser.dk efter digitizer eller tablet pc.
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
29. december 2006 - 02:38 #2
Jeg regner med at finde en digitizer har overvejet wacom graphire clasic xl, men ved ikke helt, om jeg med den vil kunne tage noter blandet med ilustrationer på en simpel måde, eller om jeg heletiden skal side med 2 programmer, f.eks. et "paint"-lignende program og så mit tekstbehandlingsprogram. eller om man kan finde en nem løsning, hvor jeg måske også kan tage håndskrevne noter..

ved ikke om du forstår.. :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. december 2006 - 13:12 #3
Tja... jeg tror ikke du får et særligt program med som er lavet til tekst og tegninger. Det gjorde jeg i hvert fald ikke. Der var vist kun billedbehandlingssoftware.

Husk at en digitizer fungerer præcis som en mus, bortset fra at pladen repræsenterer skærmen (så man normalt tegner med absolutte positioner og ikke relative).

Spørgsmålet er nok, om du kan finde et skriveprogram der på en smart måde integrerer skrift og tegninger.

Selv synes jeg at det er fint at tegne på en digitizer, selv om det nok kræver en del tilvænning. Mht. at skrive er det nok smartest (og hurtigst!) at bruge computerens taster i stedet for pennen.
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
29. december 2006 - 16:01 #4
ok.. :) Jeg må ud og lede efter noget software..  Jeg takker for hjælpen, har lige være ude og bestille en warcom graphire clasic xl..

Godt nytår!!  :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. december 2006 - 16:28 #5
Godt nytår! ...og tak for point.