Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 10:35 Der er 34 kommentarer

Trådløst internet virker ikke?

Hej eksperter,

Jeg er på besøg hos mine forældre nede i Spanien. De har 2 computere som de gerne vil på et trådløst net med. Den ene (gammel) kan godt men den anden (sprit ny) kan ikke.
Det sjove er så at jeg har medbragt min mac, som gerne vil?
Jeg har forsøgt alt (øh, tror jeg ihvertfald), men ting som manuelt at taste ip adresser etc. ind har været oppe. Desuden har vi taget (den nye) med ud andre steder hvor der er trådløst netværk, og her vil den gerne finde og koble op?

Que pasa?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:39 #1
Har de router?
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 10:45 #2
nej, den kører direkte op på "antennen"
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:48 #3
Jeg har lige svært ved at se opsætningen for mig - hmm. Men har de mere end 1 ip-adresse fra deres udbyder?
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 10:55 #4
Okay, altså det må de vel ha siden jeg kan gå på med min mac. Med andre ord, så er det vel et overflødigt spørgsmål eller?
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 10:57 #5
Vi har lige lavet en myip.dk på begge, altså mac´en og den der dur, og de har fuldstændig samme ip adresse?

weird!
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:57 #6
Jah det kan da godt være - du får nok hjælp af en der kun stiller de rigtige spørgsmål - hygge.
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:03 #7
ILM, dog lidt ærgerligt du ikke kunne hjælpe :O(
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:06 #8
Jeg blev lidt sur over din bemærkning.

Fra 'start-kør' - skriv cmd - skriv ipconfig /all > ipcon.txt og kopier ipcon.txt herind.
Det er jo nok en fælles routers ip i ser - derfor er det den samme.
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:11 #9
øh der skete vist lige en misforståelse i den grad dér. Har på ingen måder ville genere dig! Prøver det du skrev nu ;O)
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:17 #10
Jeg skal til frokost men du får lige en lille ting fra pcworld http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1

Og du kan måske osse få glæde af www.networkmagic.com som er gratis de første 30 dage og i det væsentlige osse virker fint bagefter ;)
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:17 #11
Har lige set at ip routing ikke er aktiveret på den der ikke vil, men den anden har den aktiveret?
Har det noget med det at gøre, og hvordan løser jeg det? Iøvrigt kan jeg ikke kopiere teksten i cmd?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:23 #12
Hvis du skriver det med >ipcon.txt så bliver output fra kommandoen gemt i txt-filen - og den kan du så kopiere herind.
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:35 #13
IPCONFIG FOR DEN DER IKKE VIRKER:

skriver det manuelt

Værtsnavn: ove-db8dcad0d3c
primært dns suffiks:
Nodetype:ukendt
ip routing aktiveret: nej
wins-proxy aktiveret: nej

ethernet netværkskort trådløs netværksforbindelse:

Medietilstand: Mediet afbrudt
beskrivelse:intel pro/wireless 3945a

BG Networki connection:
fysisk adresse: 00-18-DE-7C-D2-54
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
28. december 2006 - 11:42 #14
Det ser ud til at du ikke har aktiveret netkortet
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:43 #15
og her den der virker:

værtsnavn: ove-8f4c4eaf8a1
primært dns suffiks:
Nodetype: ukendt
ip routing aktiveret: ja
wins proxy aktiveret: nej

ethernet netværkskort lan forbindelse:

medietilstand: mediet afbrudt
beskrivelse: broadcom netxtreme gigabit

ethenet netværkskort trådløs netværksforbindelse:

forbindelsesspecifikt dns suffiks:
bekskrivelse: intel pro wireless 2200B
fysisk adresse: 00-12-F0-66-41-A3
dhcp aktiveret: ja
automatisk konfiguration aktiveret: ja
ip adresse: 192.168.2.179
undernetmaske: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.2.1
dhcp server: 10.59.1.10
dns servere: 80.58.61.250
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:44 #16
Men hvis jeg tar ud et andet sted med trådløst netværk så virker den?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:45 #17
Finder den noget når du lader den søge efter trådløse netværksteder?
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:48 #18
nej ikke hvor de bor, men som sagt ude i det andet sted vil den. Det er det jeg synes er vildt mærkeligt!
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:49 #19
Prøv at søge med dette program http://www.netstumbler.com/downloads/
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:52 #20
Hvis det trådløse er sat op med at den ikke skal 'broadcaste' så vil pc'en ikke se netværket - så skal man manuelt indtaste navnet på SSID - og det må man så have gjort på den pc, der virker. Der kan også være password på.
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 11:55 #21
okay, men jeg har faktisk formateret begge maskiner da jeg kom, og installeret windows påny, så kan det så stadig være tilfældet med ssid løsningen. Og iøvrigt, er det svært?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:58 #22
Nej, hvis du har formateret begge maskiner, så ville du vide om du har skrevet SSID manuelt på den, der virker. Finder Netstumbler noget hvis du kører den på den maskine der ikke vil på nettet?
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 12:03 #23
altså den skriver no APs active, så nej, tror det ikke. Tjekker lige op på det, men kan den gøre noget ekstra da. Jeg mener udover hvad windows tilbyder?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 12:07 #24
Nu ved jeg ikke nøjagtig hvor meget windows kan, men hvis Netstumbler ikke kan finde dit net, så kan ingen ;) Du har prøvet at give netkortet en fast ip (fx. 192.168.2.178) og faste dns servere? (de samme som på den der virker)
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 12:13 #25
Okay den har fundet:

mac:
000138549DFA
og
00C0496093C0

SSID:
default
og
USR5450
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 12:16 #26
Jeg går ud fra at det er Netstumbler, der har fundet dem? Er en af de SSID'er jeres?
Er de fundet på den maskine, der ikke virker eller på den anden? Hvis jeg var jer ville jeg prøve på den maskine, der kan komme på nettet og se om den finder de samme.
Netstumbler skulle gerne vise om de er krypterede og hvilken kanal de bruger.
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 12:17 #27
og iøvrigt har jeg lige prøvet at tildele en fast ip adresse med 178 i stedet for 179. Not working :O(
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 12:19 #28
Okay, så kommer det mest groteske! Netstumbler finder ingenting på den der virker og omvendt!
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 12:21 #29
Lidt af en hård nød du har gang i der hehe.

NU MÅ DER GERNE KOMME EN NETVÆRKSEKSPERT FORBI ;)
Avatar billede stairway Nybegynder
28. december 2006 - 12:25 #30
haha, forstår dig! Men tak
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 18:51 #31
Har du prøvet at starte Wireless Zero Configurator (lidt at et skud i tågen).
Avatar billede stairway Nybegynder
29. december 2006 - 08:38 #32
Hej foxmulder58, har lige været inde og søge lidt på wireless zero configurator, men er ikke helt blevet klar over hvordan jeg opererer med det?
Avatar billede stairway Nybegynder
29. december 2006 - 10:58 #33
Jeg er simpelthen ved at blive fuldstændig vanvittig her. Er der dog ikke éen herinde som kan læse ovenstående igennem og fortælle mig hvad mit problem er?
Avatar billede stairway Nybegynder
29. december 2006 - 11:19 #34
Nu har jeg forsøgt at komme med en terori som lyder på at jeg jo som sagt har ethernet controller på den som den ikke kan finde driver til, og så tænker jeg om det er fordi, at de når de ikke bruger router, at den så må og skal som en vigtig ting bruge denne ethernet controller. For når jeg nævner foroven at vi er kommet på nettet andre steder er det fordi de jo selvfølgelig har router dér.

En teori som jeg meget gerne så et svar på!

Please, HJÆLP!