Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 09:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

windows genstarter og genstarter

Hej
Jeg har det problem at computeren, at hver gang den startes, kommer skærmen frem hvor man bla kan genstarte i fejlsikret tilstand osv. Og gør man det, så sker der bare det samme igen og igen. Jeg kan slet ikke komme videre.
Jeg har prøvet at starte op på xp cden, og ville prøve at reparere, men der kom en fejl meddelelse frem,    noget med usbhub.sys. Jeg kan måske ligge en ny Windows ind, ( men ved det ikke) men ville gerne ha gemt noget fra den gl.
Håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig.
MVH  Erik
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 09:53 #1
Kan du heller ikke starte i sidste godkendte konfiguration?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 09:56 #2
Får du ikke mulighed for at systemgendanne?
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 09:59 #3
hej  nej jeg har prøvet, men intet virker
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:02 #4
Hvis du bruger USB keyboard kan du prøve at flytte det til en anden USB-port. Et tip jeg så et sted, men om det vil have nogen efffekt ved jeg ikke.
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 10:06 #5
det har jeg ikke, og jeg ved ikke engang hvad der er gået galt :-(
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:10 #6
Du kan prøve at starte op på din XP-cd og via recovery console udføre chkdsk /p /r http://support.microsoft.com/kb/314058 - hvis du da får lov til det.
Avatar billede atdata Nybegynder
28. december 2006 - 10:11 #7
problemet er at du har en usb enhed den ikke kan lide pil alt dit usb tilbehør fra og køre reperationen igen af XP. så længe du har USB enheder slået til eller sat til din PC vil den lave balade under installation og reperation jeg ser tit problemet som tekniker på mit værksted. men tro mig det hjælper at pille det hele fra indtil din pc er oppe at køre og husk at du skal have servicepack 2 installeret før du sætter USb enheder til da service pack 2 indeholder de USB drivers du skal bruge.
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:17 #8
Mit indtryk var at du ikke havde noget usb tilsluttet - er det ikke korrekt?
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 10:24 #9
jeg har slet ikke noget usb enhed sat i.
ved genoprettelses konsolen kan jeg kun skrive exit for at afslutte.
Kan det være et usb stik som er gået i stykker?
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:31 #10
Om usb-stik er gået i stykker har jeg slet ingen mening om - det vil kun være gæt :(

Du kan sætte din harddisk som slave i en anden pc og på den måde få gemt dine data. Derefter sætte den tilbage igen og give den en tur med Killdisk (som sletter ALT) på harddisken og så installere alt forfra. Men det er kun hvis du ikke får noget andet til at virke.
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 10:42 #11
hej  det vil jeg prøve (eller få en anden til det) det er ude over hvad jeg kan og tør ;-)
foreløbig tak for hjælpen
Erik
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 10:49 #12
hej igen  undskyld nva  jeg havde ikke helt læst og forstået det med revory concole men det har jeg nu og er kommet videre og er ved at systemgendanne.  nu lysner det
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 10:50 #13
Lækkert :)
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 11:02 #14
suuuuuuuuper  nu virker det igen    smid et svar så får du dine meget velfortjente point  tusind tak for hjælpen
Erik
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:03 #15
:) God bag-jul og godt nytår.
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 11:06 #16
selvtak  du har lige reddet nytåret
Erik
Avatar billede erik43 Nybegynder
28. december 2006 - 11:07 #17
nu tror jeg du fik dine point
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 11:08 #18
Jeg fik points og takker :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. december 2006 - 20:56 #19
problemet var nok du har modtaget beskeden om din XP har været uægte :P
Avatar billede erik43 Nybegynder
29. december 2006 - 10:17 #20
hej geforce3  forstår ikke hvad du mener med at min xp ikke er ægte?
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. december 2006 - 10:50 #21
Kunne godt være den ikke var lovlig. Har selv stået i samme problem med en computer ;)
Avatar billede erik43 Nybegynder
29. december 2006 - 11:33 #22
hej igen. den er helt lovlig.... har selv haft en kopi men det blev for bøvlet med opdateringer  osv.  jeg tror at den måske blev lukket forkert ned. men nu virker den igen og det er skønt. godt nytår  Erik