Avatar billede amt Nybegynder
27. december 2006 - 23:28 Der er 6 kommentarer

Dele mapper og printer på netværk

Jeg har trådløst internet via Linksysrouter og det er lykkedes både at få forbindelse (og lavet kryptering) fra vores stationære med Win XP pro(via kabel) og 2 bærbare PC-er begge med XP Home. Jeg vil gerne kunne dele printere og mapper, og det er lykkedes mellem den ene bærbare og den stationære. Den anden bærbare viser sig på den stat. under 'netværkssteder', men jeg får meldingen:'\\... er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse ti lat bruge denne netv.resource. Kontakt administrator...  Netværksstien blev ikke fundet.' På den bærbare ses de andre PC'er ikke under 'Netværkssteder'. Jeg har fulgt hæftet 'Trådløse Netværk' af Jes Nyhus fra ende til anden.Alle computere er medlem af samme arbejdsgruppe.  Hvad går mon galt??  Jeg har kaldt
Avatar billede kenp Novice
28. december 2006 - 16:54 #1
slå enkel fildeling til, så højreklik på det du vil have delt, også sæt flueben i både del på netværk og at de må ændre i filer, så skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede sennels Nybegynder
28. december 2006 - 19:52 #2
Jeg sidder og bokser med akkurat det samme problem.. (lyder det som om.. det er ihvertfadl samme fejlmeddelse).

på  PC nr. 1 kan jeg se begge computere i vis arbejdsgruppe, men når jeg forsøger at se de delte filer på pc nr.2. får jeg ovennævnte fejlmeddelse.

omvendt kan jeg på pc nr.2. ikke se hverken pc nr1 eller nr.2 under vis arbejdsgrupper.

Jeg har delte begge maskiners drev.. så ovennævnte er nok ikke lige løsningen.

så det lyder urimeligt meget som at jeg deler ovennævnte problem... hvad er det vi har glemt ?
mvh Thomas
Avatar billede kenp Novice
28. december 2006 - 20:21 #3
Kan goså være jeres konfiguration af firewall´s
Avatar billede amt Nybegynder
29. december 2006 - 08:41 #4
Jeg har også delt begge maskiners drev og tilladt at ændre i filer. Jeg har også prøvet at deaktivere firewall -  det hjælper heller ikke.  PÅ begge bærbare og den stationære har jeg TDC's sikkerhedspakke (Norman). Ovenstående fejlmeddelesle om at netværksstien ikke er tilgængelig kommer uanset hvad.. Håber meget de er nogen, der kan hjælpe eller kan komme med et råd om, hvor jeg kan henvende mig for at få hjælp.
Avatar billede sennels Nybegynder
29. december 2006 - 12:22 #5
Det er godt nok mærkeligt
jeg kan se den anden maskine på routeren med en given ip adresse, men devicenamet mangler på den ene pc.
Modsat kan jeg sagten lave remotedesktop/fjernskrivebord til og fra begge pc'ere.

men dele filer via workgroups MSnetværk  og tilgå hinandens drev vil den ikke.

Nu har jeg fjernet samtlige protokoller og tjenester i netværksopsætningen, og installeret tcp/ip, og fil udskriftdeling igen ,og klient program til micorsoft netværk.
men det var også spild af tid. *suk*
Avatar billede kenp Novice
29. december 2006 - 15:19 #6
lidt svært at følge med i begge jeres problemer.. for de lyder ikke helt ens.

I norman der er også en indbygget firewall.

Sennels -> du har stadigvæk en aktiveret firewall på. du mangler at lave en entry som tillader fil og udskrifts deling.