Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. december 2006 - 21:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny Zepto og genbrug/salg af dele eller "nøjes" med rep.

Hejsa,

Håber der er et par eksperter derude, der kan komme med lidt rådgivning til en ellers lykkelig Zepto ejer.

Har mig en Zepto Znote 4200 (godt 2½ år gammel) m. 2 GHz Centrino CPU, 1 GB ram og 60 GB 7200rpm HD. Desværre futtede bundkortet af her lige før jul, og jeg står nu uden bærbar.

Uheldet stopper desværre ikke der, for det viser sig at Zepto's producent i Østen ikke længere laver disse bundkort, så nu kan jeg risikere helt op til midt februar før jeg kan få den repareret (og dette bliver med et bundkort som fikses og altså ikke et helt nyt). Det er lang tid at vente og jeg har MEGET lyst til at investere i en Znote 6314W..

Prisen for reparation af min 4200: ca. 4.200,-
Pris for en ny bærbar (høj performance): ca. 12.000,-

Umiddelbart har jeg altså mest lyst til at bestille en ny (og leve af ketchup et par måneder) og måske sælge den nuværende Centrino 2GHz CPU, harddisken og hukommelsen. Tror I det er noget jeg kan komme af med nogen steder?

Hvis ikke lige I har en mening om ovenstående, hvad synes I så generelt om at skulle betale 4.200,- for en reparation (uden fabriksnyt bundkort) og spare pengene (de 2GHz på Centrino'en er trods alt stadig ret højtydende).

Håber en ekspert derude eller 10 har en mening de vil dele, så jeg kan komme en beslutning lidt nærmere omkring hvad jeg skal gøre..

Mvh. Jesper
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 21:23 #1
Centrino er ikke en processor ;D

Prisen er høj, men sådan er det når ting går ned på en laptop.
At sælge den i bider gør, at du skal være heldig at finde en køber, og prisen du kan få er ikke særlig høj da der siden din 4200 er kommet 3 nyere platforme.

Men på den anden side er 4.200 mange penge for at få den lavet, men igen, hvad er dine alternaiver!

Du kan evt sætte delene eller maskinen tilsalg på diverse sitesog se hvd folk vil byde. Dog vil jeg ikke regne med mange penge på dine ting.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. december 2006 - 21:29 #2
Jeg ville heller ikke gætte på at der var nogen der ville samle hele maskinen op (med defekt bundkort), men håbede blot på at cpu, mem og måske hd var salgbare alene. Kan stadig trække lidt tungt læs.. :)

Og du har ret i det med processoren - gik lige lidt for hurtigt.. hehe

Jeg ville gå videre til en Core 2 Duo 2GHz maskine, hvis det sætter mit alternativ lidt i perspektiv..
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 21:30 #3
Det kan da altid indringe lidt. Du kunne jo også eftersøge et bundkort brugt til din model, og så selv på det monteret.

"Jeg ville gå videre til en Core 2 Duo 2GHz maskine, hvis det sætter mit alternativ lidt i perspektiv.." hvad mener du ??
Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. december 2006 - 21:35 #4
Blot springet fra gammel cpu til ny - altså med hvilken ydelse jeg lidt eftersøger i en ny bærbar.. Om det er værd at tage hele balladen med det her i forhold til hvad jeg måske kunne få ind på delene (har du noget forsigtigt bud på det?)
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 21:39 #5
umuigt at skyde på.

du vil opleve et markant boost.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. december 2006 - 21:40 #6
Okay, super - tak for dit input, loppehund.. Hvis der er flere, der lige har noget at tilføje skriv endelig løs..
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 21:43 #7
besøg evt mit site ww.laptopworld.dk
Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. december 2006 - 22:06 #8
Super side du har :) - har lige læst anmeldelsen af 6314W.. Giver mig i hvert fald ikke mindre lyst til at kaste mig ud i udskiftning af bærbar. Ved du tilfældigvis om der er nye modeller (eller evt. prisfald) på vej hos Zepto? (Skader vel ikke at spørge) hehe
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 22:11 #9
Jeg ejer selv 6314W og er super tilfreds!

Vent ikke på prisfald, og sker det, så er det minimale ændringer.
07 bringer nye modeller til og en platform kaldet Sante Rose, men glem at vente, og for kan du ikke gøre ndet. Det er umuligt at følge med udviklingen
Avatar billede simlau Nybegynder
27. december 2006 - 22:40 #10
Hej -jesper-

Det ser sq sort ud. En fra min klasse har præcis det samme problem som dig, hans bundkort gik sig også en tur her lige før jul, også på en Znote 4200.

Han forventer at købe en Lenovo T60 her efter jul, også en rigtig lækker maskine.

Men køb en ny hvis du har råd, så får du jo også 2 års garanti igen.. 4200,- er sq mange penge for en reparation.

Held og lykke
Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. januar 2007 - 20:09 #11
Tja, desværre intet nyt fra Zepto - Skal ringe imorgen for at høre hvad det bliver til med nyt bundkort. De har stadig ikke fået nogen hjem eller lovning på nogen, så nu virker det desværre endnu mere håbløst..

I sidste ende får jeg sikkert købt mig en ny - Hvis der er nogen der er interesserede i en Pentium Mobile 2,0 Ghz, så sig endelig til! ;)

Tak for Jeres svar og kommentarer..