Avatar billede maldini Nybegynder
26. december 2006 - 10:38 Der er 62 kommentarer og
1 løsning

Fjern beskyttelse fra iTunes Music Store musikfiler

Hey Allesammen.

Jeg ved at dette spørgsmål ligner et af de forrige, men selvom hjælpen syntes nær, var den alligevel ikke. De programmer og metoder i har anbefalet, virker ikke på den nyeste version af iTunes 7.0.2. Jeg søgte og søgte således andre steder, og den eneste anden løsning jeg fandt, var betaling ved brug af programmet: QTFairUse

Findes der ikke et andet program eller i det mindste en anden metode til at få fjernet den beskyttelse der ligger på de musikfiler (m4a, m4p).

Enhver hjælp vil blive værdsat.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 13:01 #1
QTfairuse6.exe  er da ikke et betalings program, hvad mener du med "eneste anden løsning jeg fandt, var betaling ved brug af programmet: QTFairUse"
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 13:09 #3
og ellers så skulle tunebite kunne gøre det
http://www.tunebite.com/en/tunebite/index.html?affiliate=1003
Avatar billede maldini Nybegynder
26. december 2006 - 21:29 #4
Tak for mulighederne. Jeg forsøgte dem straks, men uden held. QTFairUse kan ikke konfigureres med iTunes 7.0.2. TuneBite skal man købe, for at kunne konvertere hele sangen, ellers konverterer den kun 30 sek. af hver sang. Tak for hjælpen, men ingen af mulighederne viste sig nyttige. Hvis du kender en anden mulighed der virker, er jeg selvfølgelig villig til at tive point med det samme.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 22:15 #5
hmm, kan man ikke installere en ældre itunes ?
ellers må du vel betale for tunebite, mig mekendt eksistere der kun de 2 muligheder.
ja det vil sige, man kan altid bruge et program som kan optage fra lydkortet, dem findes der flere gratis af, det er jo egentligt det tunebite også gør, men tunebite er det eneste program som kan få sangtitler/id3 tags med, og det bliver jo hurtigt trivielt at skulle navngive hvert nummer selv.
jeg har selv købt tunebite og er godt tilfreds med det, kun rimeligt at det koster lidt

som sagt der findes kun de to muligheder  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 22:49 #6
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 22:54 #7
jeg har sådan en philips cdr 870 som den her, monteret med kit frs tyskeren
http://cgi.ebay.de/Philips-CDR-870-CD-Recorder_W0QQitemZ140068223856QQihZ004QQcategoryZ19614QQrdZ1QQcmdZViewItem
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 22:57 #8
understående modeller er alle phillips
modellerne cdr 770 og 780 kan ikke modifiseres, modellen cdr760 var den almindligste og kan modifiseres, cdr 765 er stort set magen til, den er bare med 2 drev, hvoraf kun det ene drev kan brænde (fra det andet eller digital/analog indgang) 765 kan også modifiseres, modellerne cdr 870 og cdr 880 var luksus modellerne og kan begge modifiseres
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:11 #9
jeg får spat af det her sted, nu har den igen bare slettet alt det jeg havde skrevet, nå men så må jeg skrive det igen, og forklare hvad jeg mener med de link her over  c",)

med et lydkort med digitaludgang kan man forbinde til sådan en stationer cd recorder, så kan man kopiere ALT.  når man har brændt cd´en eventuelt på en sletbar cdrw så kan man bare rippe den ind på pc bagefter med et program der kan finde titlerne på nettet.

en stationær cd recorder kom på markedet i 1995, men blev taget af markedet i 1998 efter pres fra musikindustrien. den brændte på specielle "audio cd"  som er svære at fremskaffe i dag, og derfor sælges de billigt på ebay. (maskinerne)
men en tysk elektronik ingenør har specialiseret sig i at modifisere maskinerne så de kan brænde på almindelige cd´er, han kan også fjerne SCMS fra maskinerne, noget som gør at de kun kan tage en kopi af en original cd, ikke af en kopi.

tyskeren sælger både brugte modifiserede maskiner, han har dog fabriksnye pioner maskiner som også er modifiseret, men han sælger også løse kit som man selv kan montere
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:12 #10
Hej qurly, det er skam ikke forsvundet, du skriver bare i en forkert tråd :-)
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:13 #11
http://www.brelektronik.de/  linket til tyskeren
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:14 #12
nobert > hvor skrev jeg det så henne ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:17 #13
Denne tråd handler ikke om CD-optagere, så jeg går du fra, at du er i en forkert tråd. Men bare sig til, hvis jeg tager fejl :-)
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:22 #14
læs en gang mere hvad jeg har skrevet nobert, for min løsning kan fjerne ald tænkelig musik kopi beskyttelse ALT

hvis man er for længe om at skrive her så sletter den ens indlæg når man klikker send, og jeg havde ikke lige opdaget at den havde slettet det jeg havde skrevet, derfor står mine indlæg lidt bagvendt
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:27 #15
OK :-) Så undskylder jeg. Jeg har selv en Philips 870 (sjovt nok) og det er da rigtigt, at den fjerner kopibeskyttelsen, når man optager, men det er fordi den optager analogt. Du kan kun lave en digital kopi, derefter optager den analogt. Det står også i din brugsforvirring. Men på PC'en kan man, hvis man har betalt for sine filer, lave en CD af sine filer, som man har købt. Denne CD kan man så lægge ind i PC'en igen og lave om til mp3-filer, eller hvad man vil. Og den er garanteret beskyttelsesfri.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:29 #16
"... Du kan kun lave en digital kopi""" Der skal stå: "Du kan kun lave én digital kopi, kopien kan du derimod ikke kopiere, kun analogt."
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:31 #17
Men jeg bruger selv FairUse4WM, og den er gratis - ihvertfald da jeg hev den ned. Den fjerner beskyttelsen på de filer, du har betalt for.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:33 #18
men jeg kan da også lige skære det ud i pap så  c",) vi siger at jeg afspiller noget kopibeskyttet musik på min pc, det kan være itunes eller det kan være på msn musik hvor man betaler 69 kr måneden for at høre alt det streamede musik man vil, så har jeg et lydkort med digital spdif udgang, denne udgang er sluttet til en digital spdif indgang på en stationær phillips cdr870 brænder, jeg kan altså brænde i "real time" det musik jeg høre på pc´en, og i fuld digital kvalitet vel at mærke.

min cdr 870 er modifiseret af tyskeren som der ligger link til længere oppe.
sådan at den brænder på almindelige billige computer cd´er og også på sletbare cdrw.
tyskerens mudifikation fjerner også SCMS (serial copy mangement system)
et system som gør at brænderen ikke kan kopiere en kopi den selv har lavet.

de cd´er jeg får ud af det kan lægges i pc´en og rippes med dbpoweramp cd ripper, som selv finder titlerne på nettet.

uanset hvor meget musik beskyttelse de finder på, så længe musikken kommer ud af lydkortet (og det skal det vel c",)
så vil jeg kunne brænde det på min phillips cdr 870    c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:35 #19
nobert > fairuse4wm virker kun til wma filer, dem som bliver spurgt om her er m4a  og m4p
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:36 #20
Korrekt :-) Men hvorfor ikke optage det direkte på PC'en i wave-format? Man sparer da en arbejdsgang. Og det er jo også digitalt?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:37 #21
Korrekt at fairuse4wm er til wma-filer.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:38 #22
læs det nu ordentligt nobert, med et kit fra tyskeren kan den philips kopiere digitalt i det undelige, har du kigget på linket til tyskeren og set de kit du kan få til din cdr870  ? ? ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:39 #23
Nej, det er uinteressant, eftersom jeg bruger PC'en til at optage.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:41 #24
nobert det er bare eneste måde hvis man vil brænde streamet musik, 69 kr for at høre/brænde alt det musik på en måned du vil er da billigt  c",)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:41 #25
Desuden er jeg ikke verdensmester til Tysk :-)
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:42 #26
du kan da snart ikke bruge den 870 til noget når du ikke kan få cd´er til den, med kittet kan den brænde almindelige cd´er
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:45 #27
man betaler bare 69 kr her på msn, så kan man høre alle de cd´er man vil i en måned, og brænde dem i real time
http://sib1.od2.com/common/framework11.aspx?shid=0719002E
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:46 #28
maldini > jeg ved det sikkert er for dyrt for dig, men du spurgte jo om der var andre muligheder  c",)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:47 #29
Jeg har flere gange optaget fra f.eks DRs netradio på PCen direkte i mit Adope audition program, hvor der så er et hav af muligheder at lægge det ned som.

Du kan altså godt få skiverne endnu. Men jeg var smart dengang jeg købte min. Jeg købte en del audioCD'er dengang og har stadig en del tilbage, men indrømmer dog også, at jeg har sparet på dem, eftersom jeg stort set kun optager på PC'en.
Men hvis man kun har en sådan ka'l, så er det da alletiders at kunne få et sådant kit. Men at købe en sådan maskine idag, synes jeg personligt er vanvittigt -netop på grund af begrænsningerne.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:50 #30
nobert kittet ligger her  http://www.brelektronik.de/Preise/Preisebr.htm#Übersicht Philips / Marantz HUCHT - "Knackmodule"
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:51 #31
nobert > ja men hvis man kan få den til få hundrede kroner, og så sætte et kit i er det da en fed maskine
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:53 #32
Takker :-) - men får nok ikke brug for det. Jeg bruger for det meste sletbare CD'er (når jeg bruger den) og brænder på pc'en.
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:54 #33
nobert, ja streamet musik kan da optages i et hvert sound recorder program, men der får du jo ikke titlerne med vel ? jeg kan brænde en streamet cd fra msn så perfekt at mit cd ripnings program kan genkende den på nettet og lige titler ind automatisk
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:55 #34
Jeg bruger for det meste også min minidisk-recorder, som jeg købte i samme periode, og den virker på samme måde som recorderen med hensyn til kopispærring.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2006 - 23:56 #35
OK - det lyder spændende. Vil det sige, at når du spiller over på din recorder fra pc'en, så ligger oplysningerne i det digitale spor, eller hvordan fungerer det?
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 23:58 #36
det kan du også fjerne med en copyprocesser eller "SCMS killer"
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:01 #37
nobert > kopibeskyttelsen i din minidisk kan fjernes med sådan en her
http://www.core-sound.com/co3/1.php
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:08 #38
svar på > Kommentar: norbert_26/12-2006 23:56:49

faktisk ved jeg ikke helt hvordan cd´erne bliver genkendt, men det ligger IKKE i det digitale spor tror jeg. jeg tror at cd ripnings programmet blandtandet kigger på længden af numrene, alle numre skal have den rigtige længde, i cd ripnings programmet har jeg et kryds i noget der hedder "smart formatting" jeg ved ikke hvad det er, min uden kryds i det virker det ikke. cd´en skal være brændt "ud i et hug" ellers bliver den ikke genkændt, på brænderen skal jeg i mellemrummet mellem sangene trykke næste numer, den får ikke selv nummerskift med, men msn er nogle sekunder om at skifte til næste nummer så det går problemfrit, og de brændte cd´er bliver altid genkendt af mit dbpoweramp cd ripper program
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:12 #39
Det lyder spændende alt sammen, og jeg håber også, at opretter får noget ud af vores lille snak :-) Jeg sidder lige og kigger på dit MSN-link, ser meget interessant ud. :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:15 #40
ja god fornøjelse nobert, ja msn det er billigt ikke, hvor mange cd´er kan du nå at høre/brænde på en måned for 69 kr  ?  har du digital udgang på dit lydkort ? vil du ahve link til det lydkort jeg bruger, og til det cd ripnings program jeg bruger ?
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:17 #41
det program her kan genkænde cd´er brændt fra msn på ovenstående måde med stationær cd bræønder
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:17 #42
Jeg har et fint lydkort til 2400 kr., så jeg tror jeg er helgarderet :-) Linket til dit cd-ripper-program har jeg lige fundet :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:19 #43
og lydkortet som jeg bruger og forbinder digital udgang med stationær brænder et dette
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-main.html
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:21 #44
Dit lydkort er samme mærke som mit - måske er det det samme, jeg købte mit for ca. 4-5 år siden, og der gav jeg 2400 for det. Det er godt nok faldet i pris :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:25 #45
ja så må du prøve det, hus at du selv lige skal trykke på nummerskift på fjernbetjæningen når der skiftes nummer.

ps, hvis du montere kit fra tyskeren, så hold dig helst til cd´er som er beregnet til max 48 X hastighed, (billige tyske ridisk virker fint) (eller maxel 48 x hastighed)
dem der har højere hastighed kan måske ikke bruges, sikkert fordi de ikke supportere brænding i 1 gange hastighed som brænder jo kun køre.
af de sletbare cd´er skal man helst finde nogen2-4 gange, verbatim laver stadig cdrw i 2- 4 gange
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:28 #46
Jeg takker mange gang :-) Men jeg bruger i første PC'en til at optage på, hvis jeg prøver det. :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:29 #47
Og hvis jeg bruger recorderen, bliver det på mine sletbare skiver, dem har jeg heldigvis en del af. Verbatim, naturligvis - hvad ellers :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:31 #48
jeg tror altså kun jeg gav 900 kr for mit inde hos åge men det er faldet til 800
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=5112
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:32 #49
Jeg har lige siddet og kigget lidt på MSN og er lidt ked af, at deres lyd kun er kodet i 128 kbps. Det er lige lidt nok. Efter min mening skal den op på 192 kbps for at den lyder rimeligt. Men det er jo en smagssag :-)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:33 #50
du kan jo ikke brænde på verbatim sletbare hvis du ikke har kit fra tyskeren, alle plader jeg omtalte længere oppe er EFTER montering at kit
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:35 #51
ja de har desværre kun 128 kb det er rigtigt, men til en pris af 69 kr for alle de cd´er du kan nå at høre på en måned er det billigt  c",)
men jeg gad ikke købe dem derinde så kan man lige så godt vælge et andet sted med 192 kb
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:36 #52
Som jeg skrev tidligere har jeg for lang tid siden købt skiver til maskinen, og dengang købte jeg naturligvis også sletbare Audio-skiver, som jeg stadig bruger. Men kun i den maskine, de kan ikke bruges som data-skiver.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:43 #53
Her kan du bl.a. købe verbatim audio RW-cd
http://www.mediebutikken.com/shop/productlist.asp?Id=125
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:44 #54
jo det kan de nu godt, jeg har stadig et par originale phillips cdrw 74 minutter, og dem kan jeg da gost slette på pc, en og så brænde på dem på recorderen bagefter.
har verbatim haft lavet de dyre audio cd´er ? dem har jeg aldrig set  ?

men selv efterr montering af tyskerens kit ken jeg ikke brænde på verbatim 52 x hastighed, for de supportere ikke brænding i en gange hastighed, men verbatim har nogle 90 minutters som kun er 48 x hastighed, og i det hele taget alle billige noname cd´er som er i max 48 x
sådan nogen fra tyskland til 100 kr for hundrede kan den godt brænde på, og ved sletbare må de max hedde 2 - 4 x hastighed hvilket verbatim laver
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 00:50 #55
nobert > ja dit link til de spesielle audio cd´er er bestemt billigt, næsten lige så billigt som almindelige cd´er, og bruger man de sletbare så kan de jo holde til en del brug af det vi har omtalt her  c",) hæ hæ
det gør jo ikke ligefrem sådan en gammel brænder mindre intrasant tvert i mod  c",)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2006 - 00:53 #56
De er jo noget dyrere end alm. dataskiver, så det kan skam godt betale sig at købe RW-skiver og så brænde den færdig på pc'en. Alm cd'er får du jo kun til en brøkdel af prisen.
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:05 #57
ja jeg bruger også rW til ovennævnte brug, selv om jeg kan brænde på alle de billige skiver, og så kan jeg fortælle dig at efter monteringen af tyskerens kit så skriver maskinen i displayet når man tænder den "NO SCMS"  og når man så åbner skuffen så skriver den "ALL CD"  hæ hæ det er den største misrochip som sidder i maskinen man skifter, den sidder i et stik, så man skal ikke lodde i maskinen eller noget. jeg bruger den lidt til at kopiere cd´er med fra min cd spiller også, fordi det er nemt. og kan jo brænde på de billige cd´er, men nogle nye "kopi sikre" cd´er, dem har de lavet sådan at de virker som om de allerede ar en kopi for brænderen, så den vil ikke kopiere dem digitalt, fordi de har sat det digitale "flag" som "kopy" i stedet for "original" det er det som kaldes SCMS, og det bliver altså også fjernet af tyskeren kit, hvis man køber det dyre kit altså, han har også et billigt kit som kun fjerner det med hvad cd´er den kan brænde på
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:08 #58
http://www.brelektronik.de/Preise/Preisebr.htm#Übersicht Philips / Marantz HUCHT - "Knackmodule"
knæk moduler til phillips ligger nederst på denne side
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:25 #59
de er godt nok lækre de pioner recordere han har her
http://www.brelektronik.de/KKF/Kkf1info.htm#KKF-1 Anfang
med to års garanti selv om han har installeret knækmodul i dem så de brænder på almindelige cd´er, og SCMS fri, og brænder man streamet musik hvor det automatiske nummerskift ikke kommer med, så kan pioner modellerne registrere mellemrum og derfor på den måde selv indsætte alle track numre automatisk, det kan phillips ikke, den store pioner model kan også lave "cd tekst" på cd´erne, det kan de phillips modeller som kan "knækkes"ikke det er kun nyeste phillips 770-780 der kan brænde "cdtekst" men den kan ikke "knækkes" med "kit" så den er ikke intrasant
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:26 #60
http://www.brelektronik.de/CD-Rekorder/Rekorderpreise.htm
ja det var her de var de lækre pioner
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:40 #61
Maldini > jeg kom måske lidt uden for emnet her, men håber du kan bruge noget af det, der findes pt ikke andre muligheder for at fjerne beskyttelse fra itunes
hvis ikke du kan få QTFairUse til at virke så er der kun tunebite. eller et seond recorder program, hvor du selv skal klippe start og slut til og navngive filen / lave id3 tags og så videre (puhhh) eller metoden med at bruge en stationær brænder med cdrw og så rippe cd´en bagefter (som omtalt her på siden)
Avatar billede gurly Praktikant
27. december 2006 - 01:43 #62
og et gratis recorder program findes der flere af her http://www.download.com/Streaming-Audio/3150-2168_4-0.html?tag=dir
Avatar billede maldini Nybegynder
27. december 2006 - 10:41 #63
Tak for rådgivningen gurly. Du får point for din ekstraordinære research.
På mine egne vejne, venter jeg til at der kommer en JHymn som virker til den nyeste udgave af iTunes. GL HF