Avatar billede hjort4 Nybegynder
25. december 2006 - 15:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Xd kort high speed

Hej

Leder efter et 1 GB xd kort til mit olympus kamera. Jeg har nu to spørgsmål mht., hvilket jeg skal købe.

1) Hvad gør high speed, og kan det betale sig at give ekstra for det? (Efter hvad jeg kan læse mig til lagerfører det billedet 2-3 gange hurtigere og overfører billederne hurtigere fra en harddisk til en anden, men vil gerne have det uddybet.)

2) På fx edppriser er der stor prisforskel på det tilsyndeladende samme kort. Fx olympus, Fujifilm osv. Desuden er der forskellige typer - M osv. Hvad betyder disse, og hvilket kort vil I råde mig til købe?

Mvh.
Søren
Avatar billede runesteiness Nybegynder
28. december 2006 - 19:34 #1
Jeg kender ikke til HD, men jeg ved at de forskellige typer af kort er beregnet til forskellige Olympus apparater. Fx ved jeg, at mit Olympus kamera kun kan bruge en bestemt type XD kort, så det er en god idé at undersøge, hvilken korttype(r) dit kamera kan bruge.
Avatar billede hjort4 Nybegynder
29. december 2006 - 17:48 #2
Ingen intellegente hoveder, der ved noget om xd kort?
Avatar billede hjort4 Nybegynder
03. januar 2007 - 16:30 #3
Runesteiness!

Er du sikker på, at Olympus kameraer kun kan bruge bestemte typer xD kort? Noget du har en kilde på?

Kan ikke finde nogen steder, hvor der står, at det er bestemte xD kort typer, der skal bruges til netop mit kamera udover xD picture kort (16MB - 1GB), men det er måske størrelsen af xD kortet, du mener?

Mvh.
Søren
Avatar billede hjort4 Nybegynder
04. januar 2007 - 13:27 #4
Hmm, runesteiness - du er åbentbart den eneste, der har kommentarer. Læg et svar..

- Søren
Avatar billede hjort4 Nybegynder
07. januar 2007 - 14:38 #5
Lukker