Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. maj 2001 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

A-drev problemer

Jeg har et asus cusl2-c motherboard,asus g-force mx,
Samsung x52, windows 98/2
Hver gang jeg starter maskinen op og windows er færdigopstartet, går maskinen ud og smager på A-drevet. Det samme gør sig gældende når jeg sætter
en CD i mit drev og når jeg tager cd -en ud igen.
Der går lige et par sekunder, hvorefter lampen i
A drevet lyser og man høre den brumme.
Jeg har de-aktiveret den i Bios og andre steder.
Er det en fejl på mit nye bundkort. maskinen har været overclocket med defekt processor og grafikkort
tilfølge som begge er udskiftet, men ikke bundkortet.
Hvad skal jeg gøre????

Avatar billede handmade Nybegynder
23. maj 2001 - 13:58 #1

Denne opskrift plejer at løse problemet:

\"Floppy Drive Is Accessed When You Open My Computer

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 95

--------------------------------------------------------------------------------
IMPORTANT: This article contains information about editing the registry. Before you edit the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs. For information about how to do this, view the \"Restoring the Registry\" Help topic in Regedit.exe or the \"Restoring a Registry Key\" Help topic in Regedt32.exe.

SYMPTOMS
When you double-click the My Computer icon on the desktop, your computer may access the floppy drive for several seconds before displaying the contents of My Computer.

CAUSE
This behavior can be caused by an incorrect registry value.

RESOLUTION
WARNING: Using Registry Editor incorrectly can cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that problems resulting from the incorrect use of Registry Editor can be solved. Use Registry Editor at your own risk.

For information about how to edit the registry, view the \"Changing Keys and Values\" Help topic in Registry Editor (Regedit.exe) or the \"Add and Delete Information in the Registry\" and \"Edit Registry Data\" Help topics in Regedt32.exe. Note that you should back up the registry before you edit it. If you are running Windows NT or Windows 2000, you should also update your Emergency Repair Disk (ERD).

To resolve this issue, follow these steps:

Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.

Navigate to the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explorer
Note: The value of the NoDriveTypeAutoRun entry should be 95 00 00 00, if it is not, continue to step 3.

Double click NoDriveTypeAutoRun.

Change the Binary Value to 95 00 00 00.

Click OK.

Close Registry Editor.

Restart the computer for the changes to take affect.\"

Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. maj 2001 - 14:03 #2
med på en lytter
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. maj 2001 - 17:14 #3
Det virker desværre ikke
Er der andre der har et bud??
Avatar billede handmade Nybegynder
23. maj 2001 - 17:18 #4
Så skulle du da ikke acceptere.
Du kan naturligvis få dine points igen...
Btw. har du installeret noget a-virus software?
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. maj 2001 - 19:29 #5
Nej jeg har ikke noget virus program liggende.
Jeg er ny  hvad disse siger angår.
Men nu kan jeg godt se  at det var forkert, beklager !!! Bortset fra det er mig det går ud over. Er der andre der har noget at kommentere er I meget velkomne!!!
Avatar billede handmade Nybegynder
23. maj 2001 - 19:45 #6