Avatar billede coolerssuck Nybegynder
24. december 2006 - 01:59 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Ipod får PC til at fryse!

Hey

Når jeg slutter min ipod til en af mine USB 2.0 eller 1.0 porte, fryser computeren fuldstændig. Det er først i det øjeblikden begynder at lade op, at det går galt. En gang imellem får jeg en fejlmeddelselse først om noget med at strømbegrænsningen på USB porten er overskredet, og nogen gange fryser den bare. Den viser ikke en ny hardware eller noget.

Hvis jeg genstarter med Ipoden i, er der noget andet USB (keyboard og mus) der ikke virker.

Tror muligvis det er noget strømrelateret, da jeg nogengange får fejl i grafikkortet på startup. (kode 10, enheden kunne ikke starte).

håber en eller anden ka hjælpe!

Coolers
Avatar billede prebas Nybegynder
26. december 2006 - 16:10 #1
vil mene du skulle ha en ny strømforsyning... men det er uden at vide hvor mange indstikskort du har... og hvilken pc det er.... men hvis du har mulighed for det så prøv og skifte den evt. til en større... ellers er det nok dit bundkort der er stået af
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. december 2006 - 09:23 #2
Smid din iPod i en PC hos naboen.
-hvis den gør det samme her, er det jo den der er syg.

Hvis naboens PC gør det samme!
-så skynd dig at løbe hjem og kontakt en ejendomsmægler, så du kan få solgt huset . . .

God fornøjelse!
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
28. december 2006 - 15:28 #3
Jeg har prøvet på en anden PC og der er ingen problem der.. Det er PC'en der er fucked, men hvilken del af den det er, aner jeg ikke.

Strømforsyningen er er relativt ny, 400w KingKong -ting.

jeg har tilsluttet:
Geforce 6800
et netkort
og en 4x USB 2.0 hub.
på usb har jeg et logitech headset og et logitech dinovo keyboard og mus, bluetooth.

burde den ikke kunne trække en ipod ud over det ? eller ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. december 2006 - 15:33 #4
At din PC fryser lyder umiddelbart som et softwareproblem.
-har du opdateret din iPod med den nyeste FIRMWARE
Se her hvordan:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304567-da

Se også denne artikel:
http://www.apple.com/dk/support/windowsvirus/
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
28. december 2006 - 23:41 #5
Jeg er ret sikker på at det ikke er ipod'en der er problemet, den virker fint på andre PC'er og problemet forekommer også(har jeg lige fundet ud af) ved andre USB apparater. Altså, sætter jeg mere end de 2 USB ting har jeg sat i nu til, fryser lortet.

Er det så USB hubben, bundkortet eller strømforsyningen ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. december 2006 - 01:04 #6
Det kunne godt lyde som en udelukkelses-metoden-test.

Prøv nu lige at sætte den direkte i din maskine uden andre dimser.
-hvis den kører fint er det bare gøre det sådan fremover.
Problem løst.

-eller spørg hos din lokale PC-pusher. Ofte ligger svaret lige foran næsen. Yuo know!

Go fornøjelse!