Avatar billede kennijensen Nybegynder
23. december 2006 - 18:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Webmail til Notes 7

Når man tilgår webmail, så kommer der en boks op, som siger "Installation af Web Access 7-kontrolelement er blokeret eller afvist af brugeren. Ønsker du efterfølgende at bruge dette på efterfølgende Domino Access-sider ?"

Trykker man ok, så kan man se sine mails. Hvergang man laver en action, så promptes man med samme besked.

Problemet er på for alle brugere. Jeg har prøvet at kigge på explorer indstillinger og java uden held.

Der var ingen problemer med Notes 6.5 web-klienten.

Er der nogen der kan hjælpe med nogle ideer ?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. december 2006 - 23:35 #1
Hvad sker der når du svarer "Nej"?

Beskeden er lidt uklar ved min læsning. Desuden har jeg ved lignende tilfælde set at der faktisk dukker en blokkeret Pop-up op, men det kan bare være mig der husker forkert.

Har du prøvet med Firefox?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 23:43 #2
Det er fordi at IE gerne vil have lov til at installere et Active-X object og standard IE blokerer det, der skal du trykke på den "gule" blok der kommer i toppen og vælge installer
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 23:45 #3
Husk også at sørge for at der ikke er blokeret for popup vinduer, dette vil også blive til gene for brugeren
Avatar billede kennijensen Nybegynder
24. december 2006 - 11:30 #4
Hej med jer.

Jeg havde tænkt på det i skriver. Jeg har både slået pop-up fra i under sikkerhed, men også funktioner --> popup.

Det giver desværre ingen effekt. Den kommer heller ikke som i korrekt skriver med en pop-up og siger den vil installere active-x - altså som ved Notes 6.5

Hvis i vil have en test-konto, så sig til. Ellers tak for hjælpen og god jul
Avatar billede leif Seniormester
24. december 2006 - 12:08 #5
kennijensen -> Det kunne måske være en idé !
Avatar billede jogii Nybegynder
24. december 2006 - 12:21 #6
Ja, det kunne være en god ide. Og tak i lige måde med de gode julehilsener :-)
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 10:14 #7
Webmail link : http://mail.calamus.dk
Brugernavn : testkonto@calamus.dk
Password : eksperten
Email: testkonto@calamus.dk

Denne testkonto er opdateret med samme mailskabelon som dem jeg ikke kan komme ind på
Avatar billede bokodekarl Nybegynder
27. december 2006 - 11:45 #8
Det lader til at DWA7w.cab er korrupt eller ikke til stede i domino\data\domino\html
kig evt. her http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=3024&context=SSPQ5C&dc=DB520&uid=swg21228480&loc=en_US&cs=UTF-8&lang=en&rss=ct3024lotus
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 14:41 #9
Det var helt rigtigt "bokodekarl". Jeg har fået det fikset og nu kører det.

Takker
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2006 - 20:41 #10
Tak så fik jeg også set den på 100% dansk
Avatar billede kennijensen Nybegynder
28. december 2006 - 07:35 #11
Jeg har nu slettet testkontoen