Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 14:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lyden virker ikke

Ja som sagt, min llyd på min computer virker ikke.
Lydkortet er onboard, og er et C-Media AC97 Audio Device, men i BIOS'en hedder den SIS AC97 Audio, og den er slået til. Under hardware står der at driveren er indstalleret og virker korrekt.
Under kontrolpanel, kan man slet ikke skrue op og ned for lyden når man går ind i lyd. Hvis jeg prøver at afspille noget musik i windows media player siger den bare noget med at enheden (altså lyden) ikke virker korrekt.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 15:54 #1
Prøv det her:

Start > Kør > I vinduet skriver du:    services.msc  > OK > Rul ned, til du finder "Windows Audio" >  "Status" skal være "Startet", og "Starttype" skal være "Automatic".
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 16:20 #2
Det er den
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 16:48 #3
Hvor længe har du haft problemet, og har du installeret noget nyt, lige før det skete?
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 16:54 #4
Jeg tror jeg har haft det i en 1-2 uge(r). Nej jeg har ikke installeret noget nyt.
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 17:17 #5
Åbn her: Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder > Hvilke muligheder har du i rullefelterne under "Afspilning af lyd" og "Indspilning af lyd"?
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 17:18 #6
... og du har heller ikke installeret nye programmer?
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 17:34 #7
Jeg har ikke nogen muligheder. Det eneste jeg kan er under "hardware" hvor jeg kan se alle enheder.
Nej jeg har heller ikke installeret nye programmer.
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 18:18 #8
Prøv at åbne Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil" > Dobbeltklik linien med din C-Medialyd > Generelt > Check at der nederst på siden er valgt "Brug denne enhed > Gå så til "Egenskaber" > Klik på alle plusserne en ad gangen og dobbeltklik så de enheder, du ser der. Der skal du checke, at alle er sat til "Brug lydfunktioner på denne enhed".
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 19:15 #9
Det har jeg gjort og de var alle sammen aktiveret og i brug, stod der.
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 19:42 #10
Når jeg går ind under C-Media AC97 Audio Device i "enhedshåndtering" så står der at enheden ikke kan starte (kode10)
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 20:48 #11
Har du CD'en med drivere til computeren? Hvis du har, så prøv at geninstallere driveren til lyddelen.
Avatar billede tulip Nybegynder
22. december 2006 - 21:07 #12
Jeg har lige prøvet at kigge, men jeg har ikke nogle cd'er med drivere på.
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2006 - 21:24 #13
Hvad hedder din computer, mærke og modelnummer? Så skal jeg prøve at finde en driver til lyden.
Avatar billede tulip Nybegynder
23. december 2006 - 12:53 #14
Det er en Acer aspire T310 - Z97N
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2006 - 18:03 #15
Åbn siden herunder > Under "Acer desktop systems" klikker du på "Acer Aspire > Apire T310 > Audio driver > Gem.

Gem den i en mappe, du selv har oprettet på skrivebordet. Når den er downloadet, høreklikker du zip-filen > Udpak alle > Når den er udpakket, klikker du dig frem, til du finder setup.exe-filen.

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
Avatar billede tulip Nybegynder
23. december 2006 - 18:51 #16
Nu virker det.! Rigtig mange tak. :)

Hvis du vil have point kan du så ik lige lave et svar
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2006 - 20:44 #17
Velbekom. Dejligt, det lykkedes.

Og svaret kommer her med tak for point :)
Avatar billede 33Heino33 Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:12 #18
Hej jeg sidder med samme problem, og har gjort alt det der står pånær:

Åbn siden herunder > Under "Acer desktop systems" klikker du på "Acer Aspire > Apire T310 > Audio driver > Gem. osv. Fordi inde på hjemmesiden kan jeg slet ikke vælge min PC.

Det er en Acer aspire 5349.
Avatar billede 33Heino33 Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:12 #19
tænkte i måske kunne hjælpe? :)
Avatar billede tulip Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:19 #20