Avatar billede drstein Novice
21. december 2006 - 14:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU blæser larmer

Hej
Jeg har en Intel-CPU P4C800 på et Asus bundkort. CPU-blæseren larmer gevaldigt.
Kan man få et program der viser temperaturen inde i windows - istedet for at skulle ud i bios hver gang.
Jeg er interesseret i om man kan variere omdrejningerne også, så støjniveauet falder.

mvh
Dr. Stein
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. december 2006 - 14:53 #1
du kan vidst se en del temperaturer med everest fra www.lavalys.com
du kan evt. se om du kan finde everest home edition
mht. omdrejningerne så skal du nok se om du kan finde noget på asus's hjemmeside, eller evt. på CPU-blæser producentens hjemmeside
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. december 2006 - 14:53 #2
hvis den larmer, er den defekt, udskift den istedet for at nedsætte  hastigheden (hvis det understøttes), da den jo ikke vil blive kølet tilstrækkeligt uden.
Avatar billede loppehund Nybegynder
21. december 2006 - 15:03 #3
SpeedFan kan bruges til at indstille hastighederne.
Avatar billede loppehund Nybegynder
21. december 2006 - 15:04 #4
niels_hansen

Fordi den larmer er det ikke ensbetydende med den er defekt.
Visse modeller larmer mere end andre.

Hent dette http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede maverickq Nybegynder
21. december 2006 - 15:05 #5
Du får faktisk den bedste måling af cpu temperatur ved at tjekke den i Bios. Men jeg vil nu også anbefale at skifte køler.  Det klares nemt for under 200 kr.
Avatar billede loppehund Nybegynder
21. december 2006 - 15:16 #6
BIOS er klart mest nøjagtig, men problemer et, at nden man kommer i BIOS er temp faldet betragtelig.

Ville også vælge en mere lydløs model. Men leg med SpeedFan først
Avatar billede loppehund Nybegynder
21. december 2006 - 15:17 #7
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104947

Socket 462 / Socket 478 / Socket 754 / Socket 939

Men fås også til AMD
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 15:28 #8
Jo Zalman er uden tvivl udmærket, man skal bare være opmærksom på, at den er så
tung, at den spændes på bundkortet nedenfra. Så man skal på det nærmeste skille
computeren ad i den anledning.
Avatar billede loppehund Nybegynder
05. januar 2007 - 18:45 #9
cool point fordeling!

No more support fremover