Avatar billede hhunden Nybegynder
20. december 2006 - 18:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke afspille Monsters INC DVD

Jeg har lige købt en Monsters INC DVD som jeg ville afspille på min computer.
Computeren læser fint DVD og jeg kan se alle filerne. Problemet opstår når jeg prøver at afspille DVD'en.
Jeg har prøvet alle mulige forskellige DVD-afspiller-programmer (WINDVD, PowerDVD og WMP) på computeren, men alle "fryser" og sender CPU-forbruget op på 100%.

Jeg har også afprøvet den 2 andre computere hjemme hos mig selv, med enten Win XP eller MCE fuldt opdateret - med samme resultat.

Jeg har så afprøvet DVD'en på mit arbejde, hvor den afspillede fint. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede hhunden Nybegynder
20. december 2006 - 18:04 #1
Glemte lige at skrive at jeg ikke har haft nogle problemer med nogle andre DVD'er
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2006 - 19:42 #2
har du også prøvet VLC -player.?
Ellers prøv at tage et image af den, og se om det hjælper.?
Blot et bud..O)
Avatar billede hhunden Nybegynder
20. december 2006 - 19:47 #3
Tak for budet -bartfreak, men jeg har allerde prøvet at lave et image og mounte de med daemon tools med alle mulige emulationer - uden held.

VLC-player?? Ikke fordi jeg tror at det hjælper med endnu en player, men den tror jeg ikke jeg har hørt om før.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2006 - 19:52 #4
http://www.videolan.org/vlc/

Vlc er god, også spiller den også mp4 filer.

avde selv en pc, der ikke ville spile dvd, og det her hjalp på den.-> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede hhunden Nybegynder
20. december 2006 - 21:01 #5
Hmmm... så langt så godt.

Codec'en hjalp ikke.

Men med VLC Player kunne jeg få vist filmen, når jeg valgte at den skulle springe menuerne over.
Så tak for det -bartfreak.

Det er bare ikke helt godt nok, da jeg gerne skulle kunne afspille DVD'en i Windows Media Player i Windows Media Center.

Er der nogen der har en ide om hvorfor mine computere "flejner" helt ud over menuen i Monsters Inc?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2006 - 21:13 #6
Har du opdateret din wmp.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. december 2006 - 21:14 #7
ps:se i filtyper, under funktioner, om wmp er sat til at spille DVDér.!
Avatar billede hhunden Nybegynder
21. december 2006 - 10:06 #8
Har prøvet med både wmp 10 og 11 - styresystem fuldt opdateret.
wmp sat til at spille DVD'er... intet kan få Monsters Inc DVD menuen frem...
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2006 - 13:16 #9
ellers er der jo grovfilen

http://www.dvdidle.com/free.htm

er vist nok lovligt, hvis det kræves for at se filmen
Avatar billede hhunden Nybegynder
21. december 2006 - 14:26 #10
Grovfilen hjalp ikke, hvilket vel viser at det ikke har noget med kopibeskyttelse eller region at gøre, men et eller andet i åbningssekvensen af Monsters Inc DVD'en som mine computere åbenbart synes er helt urimeligt.

Måske har jeg en codec installeret, der giver ballade....

Nogen nye tanker - ellers lukker jeg og giver point til -bartfreak, da jeg da trods alt kunne se filmen ved at bruge VLC player [...]
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. december 2006 - 14:39 #11
smider et svar..O)