Avatar billede ullahelene Nybegynder
19. december 2006 - 17:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

computer er blevet meget langsom

hej
Er der mon nogle der har tid til at kigge min hijackthis igennem for min computer er blevet meget langsom.
På forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:53:23, on 19-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Programmer\TDCpakke\npc\bin\npcsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npc\bin\nuaa.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Arcade\PCMService.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\acer\eRecovery\Monitor.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\Connection Wizard\icwconn1.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TDCpakke\npf\bin\npfuser.exe
C:\Programmer\TDCpakke\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Programmer\TDCpakke\nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\DOCUME~1\Tove\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://global.acer.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Windows\System32\Check.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Programmer\TDCpakke\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\SPYWAREfighter\spftray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\tdcpakke\npc\bin\nlf.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Programmer\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - C:\Programmer\TDCpakke\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Programmer\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - C:\Programmer\TDCpakke\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programmer\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman V.O.Y. (NVOY) - Norman ASA - C:\Programmer\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: SPYWAREfighterRP - SpamFighter APS - C:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. december 2006 - 19:52 #1
Loggen er ren. Prøv om nogle af følgende punkter kan sætte lidt liv i computeren:

1. Prøv at downloade og installere Ccleaner herfra:
http://www.ccleaner.com/

Kør en rensnings-procedure med programmet -- både under "Renser" og "Problemer" menuerne i programmet. Lad den fjerne alt hvad den finder. Genstart, og se om det har hjulpet.

2. Prøv at defragmentere din HD: Dobbeltklik på Denne Computer, højreklik på din HD, vælg Egenskaber-Funktioner-Defragmenter nu, og kør en defragmentering. Det kan godt tage lang tid. Genstart, og se om det har hjulpet.

3. Prøv et sfc-scan: Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler.

4. Prøv en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Efter en repair er det vigtigt at gå ind og få opdateret windows-styresystemet (da styresystemet føres tilbage til det niveau som findes på din installations-skive):
http://windowsupdate.microsoft.com/

Genstart, og se om det har hjulpet.

5. Klik på start-kør, skriv devmgmt.msc og klik på OK.

Så åbner enhedshåndteringen. Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Avancerede indstillinger". Hvis der står "Kun PIO" ved overførsels-tilstanden, ved nogle af enhederne, kan det være årsagen til en langsom computer. Du kan prøve at ændre dette på 2 måder:

a. Prøv først at lave om på dette ved at skifte til "DMA, hvis den er tilgængelig", klik på OK, og genstart computeren. Hjalp det?

b. Hvis nej, så prøv igen at gå ind i enhedshåndteringen, Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Driver", og klik på fjern. Når processen er færdig skal du genstarte computeren, hvorved styresystemet nyinstallerer din HD, og giver den standard-indstillingerne.

6. Endelig er der også nogle forslag på dette link, som du kan afprøve:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/langsom-op-og-nedlukning-xp.htm
Avatar billede ullahelene Nybegynder
20. december 2006 - 08:49 #2
Hej

jeg har prøvet alt det du skrev men det har ikke hjulpet noget, så jeg har formateret den men det hjalp heller ikke noget den er bare så langsom og låser fast. jeg er nok nødt til at aflevere den der hvor den er købt, så må de finde ud af det.
Smid lige et svar så du kan få dine point.
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2006 - 09:05 #3
Tjek under enhedshåndteringen-IDE controllere om din harddisk kører i PIO mode, for det er skidt. Hvis den gør skal du forsøge at ændre til UDMA.
Avatar billede ullahelene Nybegynder
20. december 2006 - 11:39 #4
Hej

Nu har jeg været inde og kigge.
der er 2 bokse derinde og på den første står der.
Overførelsestilstand  DMA hvis den er tilgængelig
Nuværende overførelsestilstand  ultra DMA tilstand
Den anden står der.
overførelsestilstand  DMA hvis den er tilgængelig
nuværende overførelsetilstand  ikke tilgængelig
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2006 - 12:10 #5
Den primære er jo nok din harddisk og hvis den står som beskrevet, så burde det ikke være der problemet er.
Avatar billede ullahelene Nybegynder
20. december 2006 - 12:14 #6
hej
nej det er ikke godt at vide hvad der er galt men jeg vil nu aflevere den der hvor jeg har købt den de må da vide hvad problemet er.
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. december 2006 - 13:08 #7
Hvis en formatering ikke hjælper, kunne det godt tyde på en hardwarefejl, og jeg tror også at forhandleren i dette tilfælde er det bedste sted at henvende sig. :-)
Avatar billede ullahelene Nybegynder
20. december 2006 - 19:49 #8
HEJ
jeg tror at det er blevet lavet, jeg har brugt et program der hedder registry Clean Pro Monitor og det er ligesom om det har hjulpet en del.
Smid lige et svar så jeg kan give point.
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. december 2006 - 21:44 #9
Du har allerede givet mig point ;-)